دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشته شیمی دارویی در مقطع کارشناسی پیوسته واحد خوی راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از راه‌اندازی رشته شیمی دارویی در مقطع کارشناسی پیوسته در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 40770

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا لطفی گفت: شیمی دارویی، گستره‌ای از علوم دارویی است که اصول شیمی و زیست‌شناسی را برای ایجاد واکنشی که می‌تواند منجر به مواد دارویی جدید شود، به کار می‌برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی افزود: هدف از ایجاد این رشته تربیت کارشناسانی است که با داشتن توانایی‌های مشترک با سایر گرایش‌های شیمی بتوانند به طور اختصاصی‌تر به عنوان کارشناس در صنایع مرتبط با تولید مواد اولیه شیمیایی–دارویی و یا موسسات آموزشی و تحقیقاتی حوزه‌های مربوط به شیمی زیستی از جمله داروسازی فعال باشند. شیمی ‌دارویی، جنبه‌ای از علم شیمی ‌است که درباره کشف، تکوین، شناسایی و تغییر روش اثر ترکیبات فعال زیستی در سطح مولکولی بحث می‌کند و تاثیر اصلی آن بر داروهاست.


وی اعلام کرد: این دانشگاه از مهر سال 1394 در رشته مهندسی شیمی دارویی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد که با تصویب این رشته تعداد رشته‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عدد 120 رشته رسید.


این مسئول افزود: این واحد دانشگاهی از مهر امسال در مقطع کارشناسی و در رشته شیمی دارویی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد و متقاضیان برای ثبت‌نام در این رشته و سایر رشته‌های دایر در این دانشگاه به سایت www.azmoon.org مراجعه کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال 1364 فعالیت خود را در دو رشته تحصیلی ادبیات و معارف اسلامی آغاز کرد و اکنون با رتبه الف دارای 6200 دانشجو با احتساب مرکز آموزشی قره ضیاءالدین و سما، 120 رشته در مقاطع تحصیلی، 145 عضو هیات علمی و بیش از 74 هزار متر مربع فضای آموزشی، رفاهی و ورزشی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی شهرستان خوی به مشتاقان علم و دانش ارائه خدمات می‌کند.


همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این دانشگاه به نشانی www.iaukhoy.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته