دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1394 - 17:27

نواختن زنگ آغاز مهر با حضور دبیر هیأت امنای استان بوشهر در مدرسه سما

دبیر هیأت امنای استان بوشهر در حضور دانش‌آموزان و اولیا ایشان با بیان اینکه روز اول مدرسه یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی هر فرد است که فراموش نمی‌شود، گفت : فرارسیدن ماه مهر و مهربانی و گشایش مجدد بوستان های معرفت و دانش بر خیل مشتاقان آگاهی و کمال را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌گویم.
کد خبر : 40224

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دکتر یوسف قیصری با بیان اینکه پایان شهریور و شروع سال تحصیلی جدید برای والدین و دانش‌آموزان هم می‌تواند هیجان انگیز باشد و هم نگران کننده خصوصا برای کودکانی که برای اولین بار وارد مدرسه می شوند، افزود: از شما پدران و مادران دلسوز و فداکار به خاطر همکاری و همدلی با مسئولان مدرسه تشکر می کنم و دست شما را برای حضور و همراهی با این نوباوگان دریای بیکران علم و دانش به گرمی می فشارم چرا که تکیه‌گاه محکم این فرزندان انقلاب هستید.


وی افزود: شروع سال تحصیلی تجلی ارزشمندی از فرهنگ علم آموزی است و حضور دانش آموزان در مدارس برای علم آموزی سلوک مبارزه با جهل و مبارزه با بی سوادی و نوعی پیگیری مستحکم برای ارزشهای دینی و علمی و الهی است .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه توقع اجتماع از مدارس و دانشگاه ها صرفا آموزشی نیست، تصریح کرد : امروزه جامعه از معلمان، استادان و نظام آموزشی کشور می خواهد که علاوه بر آموزشی مباحث علمی به پرورش روح و جسم و جان فرزندان این مرزو بوم بپردازند.


قیصری از مدرسه به عنوان خانه دوم یاد کرد و ادامه داد: باید در مدارس به رشد همه ابعاد وجودی انسان و مهارتهای مهم زندگی چون خودآگاهی ،همدلی ، ارتباط مؤثر با دیگران و محیط ، تصمیم گیری مناسب ، حل مسائل زندگی ، تفکر اخلاقی و اعتقادی ، مقابله با استرس و نه گفتن به زشتی را در ضمیر وجودی پرورش داد.








قیصری اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مقاطع ابتدایی لازم و ضروری دانست و گفت : مدیران و معلمان دلسوز باید با تلاش و کوشش همیشگی خود این نوگلهای باغ تعلیم و تربیت برای حضور پررنگ و فعال در اجتماع آماده سازند

وی افزود: دانش آموزان از ابتدای تحصیل خود باید با خودباوری، همت و تلاش مضاعف قله های علم و دانش را فتح کنند و بکوشند که انسان های مفید و اثرگذاری برای جامعه خود باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه بوشهر در طول این سال ها نقش خود را در حرکت های اجتماعی و رشد و توسعه استان افزایش داده تصریح کرد : در انتخاب و گزینش کارکنان و مسئولین مدارس و دانشگاه با وسواس زیاد دقت به خرج داده ایم وبا فراهم آوردن بهترین امکانات آموزشی از جمله آزمایشگاه های مجهز ، هوشمندسازی کلاس های درس و... سعی بر ایجاد محیطی پویا داشته ایم.


وی اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مقاطع ابتدایی لازم و ضروری دانست و گفت : مدیران و معلمان دلسوز باید با تلاش و کوشش همیشگی خود این نوگلهای باغ تعلیم و تربیت برای حضور پررنگ و فعال در اجتماع آماده سازند.


قیصری با بیان کلام بنیانگذار انقلاب که فرمودند " امید من به شما دبستانی هاست " ادامه داد : این دانش آموزان ، دانشجویان آینده و رهپویان جاده علم و دانش هستند و شما دانش آموزان عزیز که سرمایه اصلی کشور ما هستید.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر با توجه به کسب رتبه‌های علمی کشوری و استانی از سوی دانش آموزان این شهرستان از تصریح کرد: جوانان این خطه توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دارند.


این مسئول با بیان اینکه باید به کیفیت روش تدریس معلمان، مدیریت مدرسه و کلاس توجه عمیق تری کنیم، افزود: باید الگوهای تدریس معلمان را تغییر دهیم و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی و تکنولوژی های نوین آموزشی فرآیند یادگیری طالبان علم را تسهیل کنیم.


قیصری شاداب سازی مدارس را ازمهم ترین اهداف سال جاری دانست و گفت: در این راستای برای آغاز سال تحصیلی جدید تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا عملکردی بهتر نسبت به سالهای گذشته داشته و فضای مناسب و شاداب برای آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان آماده کنیم .


وی از برگزاری جشنواره علمی-پژوهشی ، بازدیدها و اردوهای علمی ، کلاس های رفع اشکال آموزشی ، برگزاری کارگاه های داش افزایی و افزایش مهارت برای کارکنان و والدین ، بهینه سازی و نوسازی مدارس از جمله الکترونیکی کردن کلاس های درس و برنامه های متنوع دیگر برای دانش آموزان و مدارس بوشهر در سال جاری خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته