انتقاد یک کارشناس خودرو از فعالیت «امدادرسانهای تقلبی»
علیرضا برنجی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه عدم تعهد خودروسازان در ارائه خدمات مطلوب پس از فروش به مشتریان باعث نارضایتی خریداران خودرو شده است، گفت: قانون خودروسازان را به ارائه خدمات کامل پس از فروش مکلف کرده است، در حالی که متاسفانه این قانون به درستی اجرا نشده و همین سبب واکنشهای منفی خریداران به صنعت خودروسازی کشور شده است.
به گفته این فعال صنعت خودرو، خودروسازان باید درقبال نگهداری خودروها برای سرویس بیشتر از 48 ساعته، خودروی جایگزین ارائه کنند که متاسفانه این کار به هیچ عنوان انجام نمیشود و بعضا خودروهای معیوب بیش از یک هفته در مراکز سرویس خودرو باقی میمانند.
وی به رشد قارچگونه خودروهای امدادی غیرمجاز در سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم نظارت بر فعالیت این گونه شرکتها که فقط به صورت یک اسم در حال فعالیت هستند، خدمات شرکتهای رسمی فعال در این زمینه در حاشیه قرار گرفته و هزینههای اضافی و قطعات نامرغوبی که در تعمیرگاههای طرف همکاری با این شرکتها ارائه میشود، باعث نارضایتی بیشتر مشتریان شده است.
برنجی با بیان اینکه تعدد شرکتهای غیرمجاز امدادی باعث کاهش نظارت پلیس بر فعالیت خودروهای امدادرسان شده است، تصریح کرد: به دلیل تعداد بالای شرکتهای امدارسان غیرمجاز و تنوع آرم و شماره تماس آنها، بعضا شاهد بودهایم که خودروهای مردم حتی در روز روشن سرقت شده است، زیرا نه شهروندان و نه پلیس این احتمال را نمیدهد که خودروی امدادرسان قصد سرقت خودروها را داشته باشند.
این کارشناس صنعت خودرو همچنین از عدم همکاری شهرداری با شرکتهای امدادرسان در داخل شهرها انتقاد کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری و نظارت سازمان راهداری و حملونقل جادهای مشکلی در ارائه خدمات امدادی خودرو در جادهها وجود ندارد و بیشترین گلایه مردم از نوع خدمات شهری است که متولی آن، شهرداری است.
وی تاکید کرد: شهرداری موظف است شرکتهای خودرویی امدادرسان را در سطح شهر ساماندهی و بر عملکر آنها نظارت کند، اما این کار انجام نمیشود و به همین دلیل شرکتهای غیرمجاز با نفوذ در سایتها و حتی سامانه 118، در حال گسترش فعالیت خود هستند.
انتهای پیام/