دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 17:30

نخستین همایش ملی مهندسی عمران و زمین‌شناسی در واحد الیگودرز برگزار شد

نخستین همایش ملی مهندسی عمران و زمین شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد.
کد خبر : 39062

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز یکی از دانشگاه‌های موفق شهرستان در برگزاری همایش‌های علمی و آموزشی است که تاکنون توانسته با برگزاری همایش‌های علمی با کیفیت خوب زمینه را برای گسترش کارهای علمی در این منطقه فراهم کند.


محمدتقی توکلی افزود: لرستان در بخش آب و خاک یکی از با استعدادترین استان‌های کشور است که در بخش اقتصادی باعث خیر و برکت برای کشور شده است.


وی ادامه داد: با اینکه لرستان دارای معادن بیشماری است، اما متاسفانه تاکنون اکتشافات خوبی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها زمینه استقاده از این معادن با نظرات اندیشمندان فراهم شود.








غفاری هدف از برگزاری همایش ملی مهندسی عمران و زمین شناسی را استفاده از آخرین یافته‌های علمی را در حوزه‌های زمین‌شناسی و عمران را با حضور اندیشمندان مورد بررسی قرار دهیم و در مرحله دوم برقراری ارتباط بین یافته‌های علمی و استفاده از آن برای پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان عنوان کرد

فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در این همایش با توجه به اجرای بیش از 200 پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان، الیگودرز را کارگاهی بزرگ دانست که در آن ساخت و سازهای زیادی به ویژه در بخش اقتصادی و عمرانی در حال انجام است که در نوع خود بی‌نظیر است، بنابراین باید دقت کرد تا این ساخت و سازها بر اساس استاندارهای لازم صورت گیرد.


ولی الله میرزایی اصل افزود: رعایت اصول فنی و مهندسی در همه پروژه‌ها و رعایت اصول شهرسازی از ضروریات است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز نیز گفت: نخستین همایش زمین‌شناسی به مدت دو روز در این شهرستان برگزار می‌شود.


دکتر خلیل غفاری افزود: این همایش از اسفند 93 با با فراخوان آغاز شد که نزدیک به 200 مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه رسید که از این تعداد 74 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و 55 مقاله نیز به صورت پوستر چاپ می شود.


وی هدف از برگزاری این همایش را استفاده از آخرین یافته‌های علمی را در حوزه‌های زمین‌شناسی و عمران را با حضور اندیشمندان مورد بررسی قرار دهیم و در مرحله دوم برقراری ارتباط بین یافته‌های علمی و استفاده از آن برای پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان عنوان کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز در این همایش گفت: متاسفانه در کشور ما درباره زلزله آموزش‌های درستی صورت نمی‌گیرد و بجای آموزش به برگزاری مانورهای نمادین توجه می‌شود.


دکتر محمدرضا تابش پور افزود: در دنیای امروز برگزاری مانور به تنهایی برای مقابله با زلزله کافی نیست بلکه باید به بیاموزیم که در برابر زلزله باید مقاوم‌سازی صورت گیرد کاری که در یک مقطع کوتاهی انجام شده اما همان کار نیز بصورت درست و علمی انجام شند.


در این همایش شرکت‌کنندگان به ارائه مقالات خود پرداختند. در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز دستاوردهای علمی در حوزه زمین شناسی و عمران برپاشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته