دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 13:00
علیزاده:

طرح «بالش ضد آسم» واحد تربت حیدریه در مرحله تولید قرار گرفت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تاکنون چندین طرح در کمیته مربوط بررسی و به هیات امنای استان ارسال شده است. اکنون طرح بالش ضد آسم در مرحله تولید قرار گرفته و روانه بازار می‌شود و دو طرح جدید نیز ارائه و در دست بررسی است.
کد خبر : 36422

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدعلی علیزاده در مراسمی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند در محل مسجد حضرت محمدامین(ص) مجتمع فرهنگی واحد تربت حیدریه با برشمردن سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح‌های تجمیع اظهار کرد: براساس برنامه‌های تدوین شده دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت معاونت برنامه‌ریزی دانشگاه ترسیم برنامه‌های آتی دانشگاه و تصمیم‌گیری درباره روش‌ها و راهکارهایی حل مشکلات دانشگاه با نگرش افزایش سطح کیفی خدمات است.



وی بیان کرد: با ادغام شورای اقتصاد دانش‌بنیان در معاونت برنامه‌ریزی یکی از اولویت‌ها بهره‌مندی دانشگاه از منابع درآمدی غیر شهریه‌ای به عنوان بهترین راهکار برون‌رفت شرایط فعلی با تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان در بخش تجاری‌سازی است.


علیزاده افزود: سه دهه تجربه مفید دانشگاه آزاد و پتانسیل‌های علمی، فنی و اقتصادی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان زمینه مساعدی را در ارتباط با حوزه صنعت فراهم آورده است و صنعت می‌تواند از این پتانسیل و ظرفیت به خوبی استفاده کند. بخش عمده‌ای از درآمدهای معتبرترین دانشگاه‌های دنیا از طریق حوزه ارتباط با صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان تامین می‌شود و دانشگاه در نظر دارد در این مسیر حرکت کند و توفیقات خوبی نیز بدست آورده که شامل راه‌اندازی حدود صد مرکز رشد و چهارصد شرکت دانش‌بنیان است.


وی گسترش تحصیلات تکمیلی و اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و حرکت رو به جلوی دانشگاه را مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های دوسال اخیر همه حوزه‌های دانشگاه برشمرد و گفت: برای رسیدن به اهداف غایی باید تلاش‌های زیادی صورت گیرد و با قدرت، جدیت و همت همه همکاران این مسیر را طی کنیم تا به یاری خداوند جزو دانشگاه‌های موفق و مطرح استان باشیم.



علیزاده تصریح کرد: 23 رشته دکتری و ارشد جدید جذب شده در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در دو سال‌های اخیر دارای مجوز وزات علوم و تحقیقات و فناوری هستند و در این راستا تلاش‌های سخت و دشواری صورت گرفته است.


وی اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف دانشگاه آزاد در تجلیل از مفاخر و طرح‌های ماندگار فرهنگی با توجه به توسعه فضاهای فرهنگی آیین تجلیل از مجاهدت‌های آیت‌الله معصومی و مرحوم حسینعلی راشد تربتی در سطح منطقه‌ای و ملی با همکاری دانشگاه آزاد مشهد در دست اقدام است.


علیزاده با توجه به فعالیت‌های حوزه معاونت اداری و مالی و خروج دانشگاه از زیان و رسیدن به تراز مثبت مالی، معیشت و رفاه کارکنان و اعضای هیات علمی را امری طبیعی دانست و گفت: با تلاش‌های صادقانه همه حوزه‌های دانشگاه و سهم عمده اعضای هیات علمی و کارکنان در گسترش دانشگاه باید در دستور کار همه مدیران واحد قرار گیرد تا معیشت و رفاه برای همه فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته