دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 16:07

ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در واحد میانه و مراکز آموزشی‎

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از ارائه کامل درس آشنایی با دفاع مقدس در این واحد دانشگاهی و مراکز آموزشی ترکمانچای، کاغذکنان و ترک خبر داد.
کد خبر : 36280

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جلیل اجلی اظهار کرد: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بسیاری از این جوانان برومند از پشت میزهای دانشگاه به پشت خاک‌ریزها رفتند تا عزّت و شرف این مردم و این مرزو بوم را حفظ کنند.


وی درباره اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند و بدانند آرامش و امنیت امروز، نتیجه از خود گذشتگی و ایثار دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس است.


اجلی بیان کرد: از آغاز سال تحصیلی 1387 تاکنون، این درس در دانشگاه‌های سراسر کشور با رویکرد علمی و معرفتی در حوزه‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد ارائه شده است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه ادامه داد: در نیم سال‌های اول و دوم سال تحصیلی 94-93 بیش از 1000 دانشجو و با حضور چهار استاد دارای مجوز در این واحد دانشگاهی و مراکز آموزشی وابسته ترکمان چای، ترک و کاغذکنان، درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند.


عضو هیأت علمی واحد میانه با توجه به انگیزه دانشجویان از انتخاب درس آشنایی با دفاع مقدس یادآوری کرد: دانشجویان با انگیزه های مختلف از جمله دستیابی به حقایق دفاع مقدس، تعلق خاطر داشتن به دفاع مقدس و عضو خانواده ایثارگری بودن، این دو واحد درسی را انتخاب می کنند.


وی تأکید کرد: گذراندن واحد آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌های سراسر کشور الزامی بوده و جوانان برای نجات از گرداب‌های فتنه، از حماسه‌های رزمندگان در دفاع مقدس الگو بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب