دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 13:54

الاخبار: هیات آمریکایی‌ برای جلوگیری از رسیدن پول ایران به حزب‌الله راهی بیروت می‌شود

یک هیئت خدمات مالی و بانکی آمریکا برای اطمینان از مفید و تاثیرگذار بودن سازوکارهای لبنانی در مقابله با رسیدن دارایی‌های آزادشده ایران به حزب‌الله، به‌زودی به بیروت می‌رود.
کد خبر : 35797

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد: اواخر هفته جاری هیئتی در زمینه امور خدمات مالی و بانکی از آمریکا به لبنان سفر می‌کند.


براساس این گزارش، سفارت آمریکا در بیروت سفر این هیئت را به بانک مرکزی لبنان، انجمن بانک‌ها و اتاق بازرگانی مشترک آمریکا و لبنان ابلاغ کرده است ولی هیچ جزئیاتی درباره دستورالعمل، اهداف و نتیجه مورد انتظار سفر این هیئت در لبنان بیان نشده است.


منابع آگاه گفتند: هدف اصلی سفر هیئت خدمات مالی و بانکی آمریکا به بیروت، اطمینان یافتن از تاثیرگذاری سازوکارهای اتخاذشده در لبنان برای مبارزه با حمایت‌های مالی از حزب‌الله است تا اینکه تضمینی باشد درباره اینکه اموال ایرانی آزاد‌شده از منابع غرب به دست حزب‌الله نرسند.


این گزارش حاکی است که سفر هیئت خدمات مالی و بانکی واشنگتن به لبنان در چهارچوب هماهنگی‌ شماری از اعضای کنگره آمریکا با هدف مقابله با توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 انجام می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته