دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 12:37

انتقاد از توافق هسته‌ای، شیوه نامزدهای جمهوری‌خواه آمریکا برای جلب نظر اسرائیل در انتخابات

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با هدف بحث درباره توافق هسته‌ای ایران و تلاش برای جلب حمایت مالی اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.
کد خبر : 33664

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مایک هاکابی در این سفر علاوه بر تلاش برای به دست آوردن حمایت اسرائیلی‌ها از نامزدی خود، درباره توافق هسته‌ای ایران نیز با مقامات این رژیم گفتگو خواهد کرد.


فرماندار سابق ایالت آرکانزاس از حزب جمهوری‌خواه، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و این در حالی است که وی رقبای قدرتمندتری را چون دونالد ترامپ و جب بوش دارد و با توجه به شانس کم خود برای پیروزی در انتخابات درون‌حزبی قصد دارد مقامات اسرائیل و لابی‌های این رژیم را که نقش موثری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند، به حمایت از خود ترغیب کند.


بر اساس این گزارش،‌ سفر هاکابی به اسرائیل فردا انجام می‌شود و وی دو تا سه روز در سرزمین‌های اشغالی باقی خواهد ماند، این در حالی است که نام یا سمت افرادی که وی قرار است با آنان دیدار کند، تاکنون فاش نشده است.


وی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان درباره سفر خود به اسرائیل گفت: ما می‌خواهیم در آنجا برای جلب حمایت مالی تلاش کنیم، اما مهم‌ترین هدف این سفر دیدار با برخی از مقامات اسرائیل به منظور بحث درباره توافق هسته‌ای ایران است.


هاکابی در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد: به نظر من در زمان فعلی ما با خطرناک‌ترین وضع نه‌تنها برای خاورمیانه بلکه برای تمامی دنیا مواجه هستیم، خطری که در بازه زمانی طولانی مدتی ادامه خواهد داشت. در واقع توافق هسته‌ای ضرورتا به معنای تجهیز و مسلح کردن یک حکومت تروریستی است.


توافق هسته‌ای به یکی از مهم‌ترین دستاویزهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حزب جمهوری‌خواه تبدیل شده است و نامزدهای این حزب با ابراز مخالفت و متهم کردن دولت اوباما به بی‌کفایتی در این زمینه، برای جلب نظر مردم ایالات متحده تلاش می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته