دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:

اربعین رزمایش بزرگ اقتدار شیعه است

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: اربعین همچون محرم، یک برنامه فرادینی، فرامذهبی و رزمایش بزرگ اقتدار شیعه است.
کد خبر : 318632
IMG07513265.jpg

محمدباقر خراسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از اربعین به عنوان یک مراسم باشکوه یاد کرد و گفت: زیارت اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) یک رزمایش بزرگ اقتدار شیعه است.


وی افزود: امروزه اربعین همچون خودِ اصل برنامه محرم، یک برنامه فرادینی و فرامذهبی است، اما با این تفاوت که در ایّام محرم در مراکز مختلف مناطق گوناگون دنیا برنامه برگزار می‌شود ولی در اربعین اجتماع عظیم آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان از ادیان و مذاهب و قومیت‌های مختلف دنیا در یک سرزمین و در یک مقطع خاص زمانی شکل می‌گیرد؛ بنابراین اربعین را یک رزمایش بزرگ اقتداری آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان از ادیان و مذاهب و قومیت‌های مختلف دنیا می‌توانیم داشته باشیم.


مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: اربعین فرصت است، فرصتی برای اتحاد و انسجام، یکی بودن و یکی شدن، یکی بودن در برابر همه بدخواهان و ظالمان و مستبدان و مستکبران. اربعین فرصت است تا قدرت و اقتدار شیعه، قدرت و اقتدار جبهه حق، قدرت و اقتدار جبهه خدا و قدرت و اقتدار حق‌خواهان و ظلم‌ستیزان و عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان به رخ کشیده شود.


وی خاطرنشان کرد: اربعین فرصت است تا ثابت شود وعده الهی حق است، وعده الهی به جریان و صراط مستقیم همیشه پایدار است، حق پایدار است و امام حسین(ع) به‌عنوان نماد حق، زنده، و حرکت امام حسین(ع) و راه و مرام و مسلک امام حسین(ع) زنده است و همیشه این زنده بودن و حق بودن پایدار است. 


خراسانی با بیان اینکه باید نسبت به حرکت عظیم اربعین با آن ظرفیت و فرصت‌هایی که دارد مراقبت‌هایی کرد، افزود: باید از اختلافات قومی - قبیله‌ای پرهیز کنیم. مدتی است که دشمن به‌طرق مختلف با استفاده از فضاهای مجازی، با استفاده از فضاهایی که در اختیار دارد، اختلافات قومی - قبیله‌ای، بحث‌های عرب و ایرانی را شروع کرده است. باید از این اختلافات به‌شدت پرهیز کنیم.


وی ادامه داد: به‌دنبال یکی بودن و به‌دنبال با هم بودن باشیم. باید از توطئه‌های مختلف دشمن مراقبت کرد، دشمن یک وقت توطئه می‌کند تا اصل برنامه برگزار نشود، یا کمرنگ برگزار شود، توطئه دیگر این است که اگر پرشکوه برگزار می‌شود، نسبت به منعکس شدن این پیام توطئه خاص دارد، نسبت به ایجاد اختلاف توطئه خاص دارد، باید مراقبت کرد.


مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: باید از جریان‌های انحرافی که از این فرصت برای اهداف و مقاصد فاسد خود استفاده و تبلیغ می‌کنند مراقبت کرد، متأسفانه جریان‌هایی وجود دارد، که در این ایام اربعین برای خودشان موکب‌هایی می‌گذارند، تبلیغ‌هایی می‌کنند، مبلغ‌هایی دارند، باید مراقبت کرد که این جریان‌ها، جریان‌های انحرافی به حاشیه بروند و منزوی شوند.


وی یادآور شد: باید مراقبت کرد این شکوه به‌خاطر مقاصد کم‌اهمیت و بی‌خاصیت تحت‌الشعاع قرار نگیرد. باید مراقبت کرد جلوی سودجویی‌های مادی و فرهنگی گرفته شود. متأسفانه بعضی از افراد نه‌تنها به شکوه و عظمت اربعین کمک نمی‌کنند، بلکه از این شکوه و عظمت برای منافع مادی خود سوءاستفاده می‌کنند. 


خراسانی افزود: کرایه‌های آنچنانی، هزینه‌های آنچنانی، باید مراقبت کرد جلوی اینها گرفته شود. باید بسیار مراقبت کرد، اربعین آلوده به اغراض سیاسی و حزبی نشود؛ زیرا اربعین یک رزمایش بزرگ اقتداری از همه ادیان و مذاهب و قومیت‌ها و گرایش‌های فکری و سیاسی است. باید به هدف اصلی که در این برنامه اربعین همه دارند، به آن فکر کرد، به اغراض سیاسی و حزبی فکر نکرد. مواظب باشیم اربعین آلوده به این قضایا نشود.


وی با بیان اینکه وظیفه دیگر ما استفاده فرهنگی از حرکت عظیم اربعین است، افزود: وظیفه دیگر ما این است که شناخت نسبت به آسیب‌های این حرکت داشته باشیم و برطرف کردن این آسیب‌ها و شناخت نقاط قوت و تقویت نقاط قوت داشته باشیم. باید برنامه‌ریزی جامع و مناسب برای برنامه اربعین داشته باشیم که چگونه از این فضا استفاده کنیم. اربعین از مبدأ تا مقصد است؛یعنی از زمانی که ما از شهر و روستا و منطقه محل سکونت خودمان حرکت می‌کنیم تا برمی‌گردیم، کل این برنامه، کل این رفت و برگشت باید اربعین باشد.


مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: باید برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی صورت بگیرد، حداقل تا ماه‌ها بتوانیم از این ذخیره فرهنگی استفاده کنیم. جامعه و افراد واکسینه شوند، این‌گونه نباشد که ما به زیارت اربعین برویم و بلافاصله برگردیم و بعد از برگشتن نه‌انگار که ما ذخیره‌ای از این حرکت عظیم را داشتیم. 


وی افزود: باید برای اربعین هم اهدافش تبیین شود، هم تبلیغ صحیح داشته باشیم، هم بتوانیم استفاده فرهنگی از این حرکت عظیم داشته باشیم و این موضوع با یک برنامه‌ریزی جامع و مناسب میسر می‌شود. امیدواریم که خداوند همه ما را از رهروان صدیق اهل‌بیت(ع) خصوصاً اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار دهد و به همه ما توفیق دهد بتوانیم در باشکوه‌تر شدن این رزمایش بزرگ اقتداری شیعی و آزادی‌طلبان نقشی داشته باشیم.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته