دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 03:05

راهبردهای مدیریت منابع انسانی منتشر شد

راهبردهای مدیریت منابع انسانی با درآمدی از سید مهدی الوانی تألیف علی‌اکبر قهرمانی از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین منتشر شد.
کد خبر : 300380

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، سازمانی که چشم‌انداز آینده خود را به روشنی تصویر نکرده باشد همانند سفینه‌ای در فضا سرگردان است. در دنیای پیچیده امروز باید بدانیم به کجا می‌رویم و برای آینده خود چه طرح و نقشه‌ای داریم و این بدین معناست که باید برای فعالیت‌ها و ماموریت‌های خود راهبرد داشته باشیم.


کتاب راهبردهای مدیریت منابع انسانی در زمینه یکی از فعالیت‌های مهم سازمانی یعنی مدیریت منابع انسانی، راهبردها را تبیین و توصیف می‌کند. مؤلف کوشیده تا با بهره‌گیری از منابع موجود و متنی جامع در مورد نظام تأمین نیروی انسانی، توسعه منابع انسانی، مدیریت عملکرد، جبران خدمت کارکنان، توسعه روابط کارکنان را گردآوری کند.


از سوی دیگر این کتاب با امعان‌نظر و دوراندیشی به ضرورت بحث در مورد اجرا و ارزیابی راهبردها، فصول نهایی را به تشریح موضوع اجرا و ارزیابی راهبردهای مدیریت منابع انسانی اختصاص داده است.


مؤلف در بخشی از کتاب می‌گوید: هدف از توسعه راهبردی منابع انسانی ایجاد چارچوبی فراگیر و یکپارچه برای پرورش کارکنان است. بخش اعظم فرایندهای توسعه منابع انسانی متوجه فراهم‌آوردن محیطی خواهد شد که در آن محیط، کارکنان با به‌کارگیری و توسعه دانش و مهارت‌ها، تخصص‌ها، توانایی‌ها و تجربه‌اندوزی ترغیب شوند بنابراین توسعه منابع انسانی فرآیند توسعه و شکوفا کردن تخصص و مهارت‌های انسانی از طریق توسعه سازمان و توسعه و کارآموزی کارکنان با هدف بهبود عملکرد است.


گفتنی است، راهبردهای مدیریت منابع انسانی تألیف علی‌اکبر قهرمانی در 368 صفحه با قیمت 25 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به تازگی روانه بازار نشر شد.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته