دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 16:31

انتشار یک کتاب درباره شعار سال 1394

کتاب «همدلی و همزبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» چاپ شد.
کد خبر : 28020

به گزارش گروه فرهنگی آنا علی زیوری نویسنده کتاب «همدلی و همزبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» در این باره اظهار داشت: «تلاش شده این اثر، نه فقط برای سال 1394 که برای سال ها، قابل استفاده باشد.»


به‌گفته وی موارد زیر درباره مطالب کتاب، حائز اهمیت است:


- کتاب به صورت نکته‌به‌نکته، نوشته شده است و هر نکته، از نکته دیگر، تا حدودی، مستقل است. این شیوه نوشتن، از آوردن مطالب بی‌اهمیت جلوگیری کرده و با هدف جلوگیری از خسته شدن خواننده، انجام گرفته است.


- در کتاب، تلاش شده بعضی از مطالب، به صورت نمودار و جدول، بیاید که باعث تنوع مطالب شده است.


نویسنده می‌گوید: «بنده با داشتن سال‌ها تجربه سردبیری نشریات آموزشی و کاربردی و نوشتن در این مجلات، تلاش کرده‌ام نکات کتاب، واقعا کاربردی و به مفید باشند. امروزه متاسفانه سمینارها و کارگاه ها و دوره‌های آموزشی زیادی در کشور برگزار می‌شوند که فاقد حداقل شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری هستند. پیچیده‌گویی و پیچیده نویسی، باعث کاهش بازدهی این آموزش‌ها شده است. گفتن و نوشتن به شیوه کاربردی، نیاز بزرگی است که در فضای فرهنگی کشور، جای خالی آن احساس می‌شود.»


در نوشتن این کتاب از Copy و Paste مطالب اینترنتی خودداری شده است. به گفته مولف ، این کتاب با زحمت و انجام فیش برداری از کتاب‌های مناسب، دستنویسی شده است؛ شیوه‌ای زمانبر که سنت نویسندگان حرفه‌ای است و متاسفانه در حال فراموشی است.


علی زیوری اضافه می‌کند: «ذهن نویسنده کوشیده است در این کتاب، از آوردن مطالبی که لااقل برای خودش، جالب و قابل استفاده نباشد خودداری کند. این نکته به صورت پایدار و مداوم، مد نظر بوده است. متاسفانه همه ما در کتاب‌ها و مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی، بارها و بارها تجربه خواندن مطالب سطحی داشته‌ایم که جز اتلاف وقت، حاصلی نداشته است. مطلب با کیفیت، حتما راه خود را به ذهن خواننده باز می‌کند.»


این کتاب با این هدف نگاشته شده که هر ایرانی (اعم از کارمند دولتی یا شاغل در بخش خصوصی،دانشجو یا خانه‌دار یا...) با مطالعه آن، بداند برای بهتر برآورده شدن موضوع «همدلی و همزبانی دولت و ملت» چه یاری‌گری‌هایی از او بر می‌آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته