دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1397 - 09:16
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد؛

برآورده نشدن انتظارات از شورای عالی انقلاب فرهنگی درموضوع سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: علی‌رغم اینکه شخصیت‌ها و اساتید مهمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند اما متاسفانه این شورا آنگونه که انتظار می‌رفت در قضیه سند اسلامی‌شدن دانشگاه وارد میدان نشده و کوتاهی‌هایی داشته است.
کد خبر : 274247

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر فلاح‌رفیع درباره عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سال‌های اخیر به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی فراز و نشیب زیادی داشته است. در برخی مواقع عملکرد خوبی داشته است و بعضی اوقات هم به آن صورت که از آن انتظار می‌رفته، وارد میدان نشده است، از جمله در قضیه سند اسلامی‌شدن دانشگاه. نمی‌گویم که شورا وظیفه خود را انجام نداده است ولی شاید بهتر از این و بیشتر از این می‌توانستند وارد میدان شوند.


وی اضافه کرد: در عین حال که شخصیت‌ها و اساتید مهمی در این شورا هستند، اما این شورا در بسیاری از عرصه‌ها می‌توانست به خوبی ورود پیدا کند که متاسفانه در مجموع در یک بخش‌هایی کوتاهی داشته است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌توانست دخالت مناسبی داشته باشد، اما اینکه چرا نکرده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت‌مدرس خاطرنشان کرد: رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود به بحث‌های جزیی و اجرایی نیست. یک‌جایی مقام معظم رهبری فرمودند که شورا کوتاهی‌هایی داشته است. ایشان هم رضایت کامل از شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارند و این نشان می‌دهد که باید در این مسیر فعال‌تر پیش بروند. حتی برخی از اعضای خیلی فعال شورا هم خود اقرار دارند که شورا از توان کامل خود در بعضی از موارد بهره نبرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته