دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختراع داروی ضد دیابت با عصاره گیاهان دارویی به دست عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد

داروی ضد دیابت با استفاده از عصاره گیاهان دارویی، از سوی دکتر شایسته طباطبائی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اختراع شد.
کد خبر : 24981

به گزارش خبرنگار آنا، این اختراع که دومین اختراع طباطبائی، استاد 31 ساله ملکانی بعد از دهانشویه گیاهی محسوب می‌شود، به شماره 037799 الف/ 89 در مورخ 1/4/94 در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.


طباطبائی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در خصوص عصاره گیاهان دارویی دومین اختراع خود اظهار کرد: داروی گیاهی برای درمان دیابت در راستای رفع بیماری دیابت نوع 2 پیشنهاد شده که قادر به بهبود این بیماری است.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دیابت نوع 2 نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود و در واقع دیابت یک بیماری متابولیک با تأثیر بر متابولیسم گلوکز، چربی و پروتئین و یک مشکل بزرگ بهداشتی با شیوع روبه افزایش در جهان و مسبب عوارضی نظیر نفروپاتی، نوروپاتی، رتینوپاتی و کوری است.


وی ادامه داد: به علت شیوع بالا و روزافزون دیابت نوع 2 در اثر عوامل مستعدکننده متفاوت از قبیل مقاومت به انسولین، چاقی، هیپرتانسیون و دیس لیپیدمی و عوارض حاصل از آن و رشد روزافزون استفاده از درمان های مکمل خصوصاً درمان های گیاهی و نیاز کشورها به استفاده از روش‌های طبی گیاهی، این جانب را بر آن داشت تا یک داروی کاملاً گیاهی، کم‌عارضه و کم‌هزینه را که مخلوط چند داروی گیاهی و طبیعی است، ابداع کنم.


تاکنون 16 مقاله از دکتر طباطبائی در مجلات ISI و مجلات معتبر خارجی چاپ شده است. وی دو جلد کتاب چاپ کرده و یک جلد کتاب در دست چاپ دارد.


طباطبائی پیش از این نیز یک اختراع با عنوان "دهانشویه گیاهی ضد التهاب و ضد پلاک" در سال 93 به ثبت رسانده و حدود هشت سال است علاوه بر تخصص اصلی در زمینه کامپیوتر، در زمینه داروهای گیاهی نیز به پژوهش می پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته