دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

11 اخلالگر مراسم سالگرد رحلت امام(ره) با اخذ تعهد آزاد شدند

مدیر کل امنیتی وزارت کشور گفت: اخلالگران در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) 11 نفر بودند که پس از بازداشت، همه این افراد با اخذ تعهد آزاد شدند.
کد خبر : 24660

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، جواد زرین کلاه روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های به عمل آمده همگی این افراد از قشر عامه جامعه بودند و از سوی هیچ گروه و سازمان سیاسی هدایت نشده بودند. همچنین همه این افراد مرد بودند و زنی بین آنها نبود.


مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه مسوولیت اصلی برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) بر عهده سپاه است گفت: افراد بازداشت شده توسط دوربین های فعال سپاه در محوطه حرم امام (ره) شناسایی شدند و گزارش این افراد را سپاه به وزارت کشور اعلام کرده است.








با بررسی های به عمل آمده همگی این افراد از قشر عامه جامعه بودند و از سوی هیچ گروه و سازمان سیاسی هدایت نشده بودند. همچنین همه این افراد مرد بودند و زنی بین آنها نبود

زرین کلاه همچنین تاکید کرد: از سال 88 تاکنون در برخی سال ها شاهد برخی حواشی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) نیز بوده ایم و افرادی در این مراسم شعارهایی را که متناسب با شأن حضرت امام (ره) و اندیشه های ایشان نیست، سر می دهند.


وی تاکید کرد: در طول سال هایی که امام خمینی (ره) سخنرانی می کردند محور همه سخنان ایشان وحدت، انسجام وهمدلی بود و ایشان به ویژه به کلمه وحدت تاکید ویژه ای داشتند.


مدیرکل امنیتی وزارت کشور همچنین گفت: حواشی مراسم سالروز امام خمینی (ره) با برنامه ریزی های انجام شده کاهش یافته است؛ به طوری که امسال شاهد حواشی بسیار کمی بودیم و تلاش می کنیم در سال های آینده نیز این حواشی اصلا تکرار نشود.


حواشی تشییع پیکر شهدا در دست بررسی است


زرین کلاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اخلالگران در مراسم تشییع پیکر شهدا نیز شناسایی شده اند گفت: در این موضوع نیز وزارت کشور و شخص وزیر ورود پیدا کرده اند و موضوع در دست بررسی است.


در حال بررسی دقیق وضعیت متهم اسیدپاشی در اصفهان هستیم


مدیرکل امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا متهم اصلی اسیدپاشی اصفهان دستگیر شده است یا خیر گفت: براساس گزارشات رسیده با وجود آنکه یک نفر دستگیر شده است و به این موضوع نیز اعترافاتی داشته، اما باید به طور دقیق برای دستگاه های نظامی و انتظامی مشخص شود که فرد بازداشت شده، همان شخص متهم است.


وی افزود: هم اینک در حال بررسی دقیق درباره وضعیت شخص بازداشت شده هستیم.


گزارش 83 صفحه ای از حوادث شیراز تهیه شد


زرین کلاه با بیان اینکه وزارت کشور به اجرای دقیق قانون تاکید دارد گفت: در باره حادثه حمله به علی مطهری در شیراز گزارش مفصلی تهیه شد و هم اینک در دبیرخانه این وزارتخانه دستورالعملی برای رفع برخی خلاء ها در حال تدوین است که تلاش می کنیم هر چه زودتر گزارش نهایی آن ارائه شود.


پیگیری تجمع های غیرقانونی در دستور کار است


مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه پیگیری تجمع های غیرقانونی در دستورکار است گفت: تجمعی که اخیرا برای موضوع حضور خانم ها در ورزشگاه ها برگزار شد، در حال پیگیری است و به طور قطع با تجمع های غیرقانونی برخورد می شود.


توهین به مقامات در حال بررسی است


مدیرکل امنیتی وزارت کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با اقدام برخی افراد در توهین به مقامات در بعضی مراسم ها برخورد خواهد شد ؟ گفت: اگر به شخص خاصی توهین شود، خود فرد باید شکایت کند اما اگر در جایی این توهین ها باعث تنش شود، با آن برخورد می شود و این موضوع همچنان در حال بررسی است.


کاهش 6 درصدی جرایم در سال 93


زرین کلاه با بیان اینکه آمار دقیقی از جرایم 10 سال گذشته تهیه شده است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در شورای امنیت کشور و با تاکید وزیر کشور قرار شد روند ارتکاب این جرایم که صعودی بود کاهش یابد که خوشبختانه در سال گذشته 6 درصد از وقوع جرایم کاهش یافت.


مدیرکل امنیتی وزارت کشور عمده ترین جرم به وقوع پیوسته در کشور را سرقت اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته