دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 11:33
فاضلیان:

حضور دانشجویان در مسائل فرهنگی و سیاسی انقلاب عظیمی در روحشان به وجود می‌آورد

حجت الاسلام فاضلیان گفت: متاسفانه میدان را به جوانان نداده‌ایم در حالی که اگر جوانان و دانشجویان را در مسائل اعتقادی، فرهنگی‌، سیاسی و اجتمایی به کار گیریم انقلاب عظیمی در روحشان بوجود خواهد آمد. حضرت امام بسیار بر انس با جوانان تاکید داشتند.
کد خبر : 21951

به گزارش خبرنگار آنا، جلسه هم اندیشی فرهنگی روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه‌های شهرستان ملایر با حضور حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، دکتر داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، عبدلی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ملایر، دکتر حیاتی رئیس دانشگاه ملی ملایر، حجت الاسلام عباسی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام بیات رئیس شورای هماهنگی ملایر، روسا و معاونان فرهنگی دانشگاه های شهرستان ملایر در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.


فاضلیان در این نشست که با تجلیل از جانبازان دانشجو و ادای احترام به مقام والای دو شهید گمنام آرمیده در جوار مسجد صاحب الزمان این واحد دانشگاهی آغاز شد، اهمیت و حسن برگزاری مراسم های ملی بویژه مذهبی را به واسطه حضور پر رنگ دانشجو دانست و گفت: برای دانشجویان دو برنامه هماهنگ باید داشته باشیم اولا از جشن های با شکوه مذهبی غافل نشویم و دوم برنامه های مبنایی، عمقی برای معرفت و بصیرت افزایی نسل جوان را در نظر بگیریم و همیشه سرفصل را باید به دانشجویان داد تا خودشان وارد صحنه شده و کار را شروع کنند.


وی افزود: متاسفانه ما شدیم تصمیمگیر و میدان را به جوانان نداده ایم و اگر جوانان و دانشجویان را در مسائل اعتقادی،فرهنگی ،سیاسی و اجتمایی به کار گیریم انقلاب عظیمی در روحشان بوجود خواهد آمد و حضرت امام بسیار بر انس با جوانان تاکید داشتند.


جاوید هم گفت: متاسفانه تمام گناهان را به تقصیر داعش، شبکه های اجتمایی و غیره می گذاریم و باید خودمان بیشتر در عرصه حضور داشته باشیم.


عبدلی نیز به تبیین راهکارهای جذب جوانان نسبت به مسائل فرهنگی پرداخت و افزود: نسل جوان بی یار شده اند و نیاز است که با علم، شجاعت و ایثار و استفاده از سرمایه انسانی اهمیت بیشتری به مباحث فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان و دانشجویان نسبت به گذشته بدهیم.


در ادامه حضار به بحث و تبادل نظر درباره کرسی های آزاد اندیشی و ارائه راه و روش های جدید در این زمینه، راه اندازی رادیو فرهنگ در سطح شهرستان ملایر، ایجاد ستاد مقابله با جنگ نرم در دانشگاه‌ها، همکاری‌های بیشتر بین حوزه و دانشگاه، شبکه‌های اجتمایی، رصد هرچه بیشتر مشکلات دانشجویان و چاره اندیشی جدی برای حل مشکلات آنان پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته