دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1396 - 14:06
در نشست با رئیس مجلس آفریقای جنوبی صورت گرفت؛

قدردانی لاریجانی از مواضع آفریقای جنوبی دراحقاق حقوق مردم فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی گفت: از مواضع خوب آفریقای جنوبی در احقاق حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم.
کد خبر : 208588

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز (شنبه 11 شهریور) در نشست خبری مشترک با «بالکا ام‌بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی که به تهران سفر کرده است، اظهار کرد: با این سفر گشایش‌های خوبی برای توسعه روابط دوجانبه به وجود آمده و سقف قابل قبولی در زمینه روابط تجاری دو کشور منظور شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات خود با همتای آفریقایی‌اش ادامه داد: در این مذاکرات زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری دو کشور و اینکه چگونه می‌توان به سقف مورد انتظار روسای جمهور دو کشور در زمینه تجارت دست یافت، بررسی شد.


وی افزود: به‌ویژه در زمینه تولید انرژی برق، ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری کرده و به آفریقای جنوبی کمک کند و از سرمایه‌گذاری کشور دوست، آفریقای جنوبی در زمینه‌های نفت و گاز و پتروشیمی نیز استقبال می‌کنیم.


لاریجانی تصریح کرد: بحث و بررسی درباره توسعه حمل‌و نقل میان دو کشور و نیز همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.


رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از مواضع خوب آفریقای جنوبی در احقاق حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم.


وی ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس آفریقای جنوبی و هیات همراه وی به گسترش روابط دو کشور کمک شایانی کرده و زمینه را برای هدف ارتقاء سطح روابط تجاری محقق کند.


لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری‌های پارلمانی دو کشور در مذاکرات امروز از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم سفر موفقی به ایران داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته