دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 12:10
از 16 خرداد ماه و همزمان با بزرگترین رویداد محیط‌زیستی جهان؛

برنامه‌های گسترده زیست‌محیطی در تهران برگزار می‌شود

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های گسترده‌ زیست‌محیطی همزمان با آغاز هفته محیط‌زیست (16 الی 22 خرداد ماه) در سطح مناطق 22 گانه شهر خبر داد.
کد خبر : 20711

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی محمد شاعری با اعلام این خبر اظهار کرد: روز جهانی محیط‌زیست به عنوان بزرگترین رویداد جهان در عرصه محیط‌زیست، همه ساله در بیش از 100 کشور جهان گرامی داشته می‌شود.


وی افزود: بر همین اساس امسال هم مانند سال‌های گذشته و با شعار جهانی «7 میلیارد آرزو،‌ یک کره زمین، بهره‌برداری به همراه حفاظت» برنامه‌های ویژه‌ای برای این هفته در نظر گرفته شده است که همه آنها بر بهره‌برداری آینده نگرانه از منابع طبیعی و محیط‌زیست و تحقق بخشیدن به موضوع توسعه پایدار استوار است.


شاعری با بیان اینکه در راستای همسویی با جامعه جهانی، پیام شهرداری تهران در این هفته با عنوان « 8 میلیون آرزو،‌ یک تهران،‌ آسمان آبی- زمین پاک» در نظر گرفته شده است، افزود: ‌فعالیت‌های شهرداری تهران در همه عرصه‌ها به ارزش‌گذاری،‌ پاسداشت و تلاش در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست استوار خواهد بود.


رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در هفته محیط‌زیست اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در مناطق 22گانه با محوریت پیام سال جاری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت موضوعات کاهش تولید و تفکیک پسماند، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، صرفه‌جویی در مصرف آب و حفاظت از طبیعت، افتتاح طرح‌های محیط‌زیستی در مناطق 22گانه با محوریت بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و محیط‌زیست از جمله برنامه‌های شهرداری تهران در این هفته است.


وی برگزاری مراسم پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در معابر منتهی به بوستان‌ها و اکوسیستم‌های طبیعی کلانشهر تهران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدف پاسداشت محیط‌زیست و طبیعت و عدم استفاده از خودرو اجرایی می‌شود.


رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: در راستای اهداف و سیاست‌های شهرداری تهران در استفاده نکردن از کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی، در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نخواهد شد و نسبت به توزیع کیسه‌ها و ظروف زیست تجزیه‌پذیر اقدام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته