دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 11:32

حمله ناموفق سایبری آمریکا به برنامه هسته‌ای کره شمالی

گزارش‌های منتشرشده حاکی از حمله آمریکا به سیستم‌های کامپیوتری کره شمالی برای اخلال در برنامه هسته‌ای این کشور در سال‌های گذشته است، حمله‌ای که ناکام ماند.
کد خبر : 20683

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آنتی‌وار، این گزارش‌ها حاکی از این است که آمریکا با استفاده از ویروس استاکس‌نت به سیستم‌های کامپیوتری کره شمالی حمله کرده است که این حمله نتایج مورد نظر آمریکا را در بر نداشته است.


بر اساس این گزارش، منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که این کشور ویروسی ایجاد کرده که به طور ویژه هدفش ایجاد اخلال در کامپیوترهای کره شمالی به این امید بوده است که در برنامه نظامی هسته‌ای این کشور اخلال جدی ایجاد شود، اما این حمله موفقیت‌آمیز نبوده و ویروس مذکور نتوانسته به سیستم‌های کره شمالی نفوذ کند.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: یکی از موانع اصلی در نفوذ این ویروس به سیستم‌های کامپیوتری کره شمالی این بوده که این کشور در عرصه بین‌المللی تحت تحریم و انزوا قرار دارد که این مسئله به دلیل سیاست‌های آمریکا علیه این کشور صورت گرفته است. در واقع به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از سیستم‌های کامپیوتری کره شمالی به سیستم‌های اینترنتی بین‌المللی متصل نیست، هیچ راهی برای نفوذ این ویروس به سیستم‌های این کشور وجود نداشته است.


ویروس استاکس‌نت در سال 2006 و 2010 با هدف آسیب زدن به برنامه هسته‌ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد شد و در سال 2012 نیز به طور خود به خود از بین رفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته