دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 14:36
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد

سمن‌ها می‌توانند بهترین پشتیبان حکمرانی مطلوب باشند

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها برای حفظ محیط‌زیست تقویت و حمایت از سمن‌های این حوزه به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی و تسهیلگران عملکرد دولتی و ناظران صادق و دقیق فعالیت‌های دولت است.
کد خبر : 20360

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد درویش با اشاره به راهبردهای دولت تدبیر و امید در حوزه پایدارسازی محیط‌زیست و حفظ آن، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها برای حفظ محیط‌زیست تقویت و حمایت از سمن‌های این حوزه به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی است.


درویش افزود: در همین راستا دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست به منظور بهره‌مندی از ظرفیت سمن‌های این حوزه در حفظ، احیا و بازسازی طبیعت، بستر لازم برای تشکیل شبکه استانی سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی را طی یک فرآیند دموکراتیک و از پایین به بالا، بدون دخالت هیچ نهاد دولتی و کاملاً آزادانه در ۳۱ استان کشور فراهم کرده است.


مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شبکه‌های استانی سمن‌های محیط‌زیستی کشور را تلاشی در راستای حمایت و کمک به فعالیت این سمن‌ها دانست و تاکید کرد: در صورتیکه توانمندسازی سمن‌ها به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی به درستی و با حفظ استقلال آن‌ها صورت پذیرد، سمن‌ها از طریق برون سپاری مسئولیت‌های دولتی می‌توانند بهترین پشتیبانان حکمرانی مطلوب باشند.


سمن‌ها، ناظران صادق و دقیق فعالیت‌های دولت


وی با انتقاد از نگاهی که سمن‌ها را در تضاد، تقابل و رقابت با دولت‌ها می‌داند، اظهار کرد: سمن‌ها تسهیلگران عملکرد دولتی و ناظران صادق و دقیق فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف هستند.


درویش سازمان‌دهی، گردش اطلاعات، حمایت و پشتیبانی و کمک به توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد‌ محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور را از مهم‌ترین اهدف‌ شبکه استانی سمن‌های محیط‌زیستی کشور برشمرد و اضافه کرد: نخستین کارگاه آموزشی «نقش شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور برای ارتقای سرمایه اجتماعی» ویژه نمایندگان شبکه سمن‌ها در همین راستا برگزار شد.


مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: استقبال از این کارگاه که به منظور آشنایی نمایندگان سمن‌های محیط‌زیستی استانی با اصول مدیریت شبکه و نحوه ارتباط با یکدیگر (به لحاظ کیفی) اردیبهشت ماه سال جاری در گلستان برگزار شد منجر شد تا برنامه‌ریزی‌هایی برای تداوم کارگاه‌های آموزشی مشابه در این حوزه به صورت فصلی با مشارکت سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صورت پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته