دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 15:54
رئیس واحد مراغه :

پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی درهمه صحنه هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: فتح خرمشهر یک حماسه ملی است لذا بحق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی درهمه صحنه‌هاست.
کد خبر : 19711

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ولیلو در دیدار بسیجیان عضو بسیج دانشجویی با تبریک سالروز میلاد باسعادت امام حسین (ع) روز پاسدار و گرامیداشت سالگرد آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر کنیم و تاریخ نقش بسته بر سنگ ها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد ۶۱ الگوی کوچکی از ملت مقاوم ایران است که چون سپهری پرستاره می‌درخشند.


وی افزود: شادیهای به یادماندنی خود جوش و سراسری پس از آزادسازی خرمشهر نیز برگ دیگری از این حماسه ملی و دینی بود و نشان داد که مردم سراسر بلاد ایران اعم از آنکه هرگز خرمشهر را به چشم دیده باشند یا نه، چگونه از شنیدن خبر این پیروزی ساعتها به دست افشانی و پایکوبی پرداختند و هزیمت دشمن اشغالگر را از خاک میهن جشن گرفتند.


رئیس واحد مراغه خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر یک حماسه ملی است لذا بحق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی درهمه صحنه هاست.


ولیلو تأکیدکرد: برخی کشور‌ها دنبال قهرمان ملی هستند و نمی‌توانند پیدا کنند ولی در کشور ما تمام شهدا و جانبازان و ایثارگران قهرمان ملی هستند. از کودکان شهید تا بزرگ‌ترین سرداران و اکنون وظیفه ماست که نسبت به شناسایی، ثبت آثار و نشانه‌ها و هویت قهرمانی بزرگان خود همت گماریم و آنچنان که شایسته است در راستای جهانی کردن نام اسطوره‌ها و قهرمانان خود گام برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته