خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

50 درصد شکایات از آموزش و پرورش «حق» نیست/ نحوه رسیدگی به شکایت والدین درباره «تنبیه بدنی»

پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 10:47
میر شاه ولد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه پاسخگویی به شکایات انجام شده در خصوص قسمت‌های مختلف مدارس و آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.

سید رحیم میر شاه‌ولد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که دانش آموزان، خانواده‌های آنها و معلمان چگونه می‌توانند شکایات و نظرات خود را در خصوص مسائل و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت اعلام کنند، گفت: در پرتال وزارت آموزش و پرورش سامانه‌ای برای کنترل شکایات تهیه شده که مخاطبان می‌توانند نظرات، انتقادات و شکایات خود را در آن قسمت به ثبت برسانند.

وی افزود: پس از ثبت شکایات، پاسخگویی به مدت یک تا 2 هفته به طول می‌انجامد، اما افراد باید به خاطر داشته باشند پس از ثبت شکایات حتما کد رهگیری خود را یادداشت و در صورت تاخیر پاسخگویی، از طریق آن درخواست خود را پیگیری کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی براینکه اگر شکایت والدین در خصوص «تنبیه بدنی» باشد، کارشناسان این مساله را چگونه پیگیری خواهند کرد، عنوان کرد: در این صورت در موارد حاد تیمی از وزارت بهداشت به مدرسه اعزام می‌شود و نتایج را به ما اعلام می‌کنند و در نهایت پس از اتمام بررسی‌ها نتایج به فرد شاکی اعلام می‌شود؛ زیرا آموزش و پرورش بر این عقیده است که پاسخ گرفتن حق مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 13 میلیون دانش آموز و خانواده‌های آنها و یک میلیون همکار فرهنگی مخاطبان اصلی این وزراتخانه هستند که طبیعتا این مساله باعث می‌شود حجم شکایت‌ها از بخش‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد، خاطرنشان کرد: از مجموعه شکایاتی که به دستمان می‌رسد، بیش از 50 درصد آنها به حق نیست.

نظرات (0 عدد)
  1. 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. 2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. 3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.