دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 09:46

نگرانی شدید گوترش از حمله به جنوب لیبی

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله‌ای که پایگاه هوایی را در جنوب لیبی هدف قرار داد و 141 کشته از جمله تعداد زیادی غیرنظامی بر جای گذاشت، ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 181058

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، آنتونیو گوترش شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه احتمالا حمله به پایگاه هوایی براک در جنوب لیبی جنایت جنگی است گفت: «من بسیار نگران افزایش خشونت‌ها پس از این حمله هستم و از همه طرف‌ها می‌خواهم خویشتنداری کنند.»


در این بیانیه آمده است: «اگر اطلاعات رسیده درباره کشته شدن تعدادی غیرنظامی در این پایگاه نظامی صحت داشته باشد، این حادثه یک جنایت جنگی است.»


سازمان ملل متحد مجددا بر حل سیاسی بحران لیبی تاکید کرد و از همه طرف‌های بحران خواست تا بر مشی سیاسی برای حل اختلافات متمرکز شوند.


از سوی دیگر مارتین کوپلر، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر این سازمان در لیبی حمله بدون هشدار قبلی را به پایگاه هوایی براک در جنوب لیبی به‌شدت محکوم کرد.


به گزارش آنا و به‌نقل از پایگاه خبری دوویچه وله آلمان، در حمله‌ نیروهای مخالف لیبی به یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور بیش از 140 نفر کشته شدند. گفته می‌شود در میان قربانیان تعدادی غیرنظامی نیز حضور داشتند که کارگران شاغل در پایگاه یا افرادی بوده‌اند که در زمان حمله از آن منطقه عبور می‌کردند.


سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر از کشتار نظامیان در این پایگاه خبر داد و به خبرگزاری فرانسه گفت که این سربازان غیرمسلح و در مسیر بازگشت از یک رژه نظامی بوده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته