دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 22:50

کارشناس عرب: «ایران» و «باب‌المندب» کلمات رمز قضایای یمن هستند

یک کارشناس حقوق بین‌الملل درباره اوضاع کنونی یمن گفت که موضوع یمن به موضوع مهم بین‌المللی تبدیل شده است و آمریکا در روابط خود با شورای همکاری خلیج‌فارس بر آن بسیار تمرکز دارد.
کد خبر : 17525

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه «الدستور»، «مختار عباشی» معاون رئیس مرکز عربی بررسی‌های سیاسی و استراتژیک با بیان اینکه «ایران» و «بابالمندب» دو کلمه رمز قضایای یمن هستند، گفت: تمرکز ایران بر «باب‌المندب» بر 12 درصد تجارت جهانی و 18 درصد تجارت گاز جهان تاثیر می‌گذارد.


براساس این گزارش، «غباشی» افزود: موضوع یمن به موضوع مهم بین‌المللی تبدیل شده است و آمریکا در روابط خود با شورای همکاری خلیج‌(فارس) بر آن بسیار تمرکز دارد. آمریکا با اینکه 8 پایگاه نظامی در کشورهای حاشیه خلیج‌(فارس) دارد ولی باتوجه به اوضاع یمن در نحوه رابطه با عربستان جانب احتیاط را رعایت می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: مصر نیز به اوضاع یمن توجه دارد و تمرکز (ایران) بر «باب‌المندب» را مانع تحقق اهدافش در کانال سوئز می‌داند.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس دعوت کرده بود تا روز 14 می (24 اردیبهشت) در کمپ‌دیوید جمع شوند و درباره بحران یمن، اوضاع انسانی یمن و دستیابی به راه‌حل و مهم‌تر از همه پرونده هسته‌ای ایران که در آستانه توافق جامع قرار دارد، رایزنی و گفت‌وگو کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته