دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 09:38

100 جایگاه جدید سی‌ان‌جی ساخته می‌شود

مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی از احداث 100 جایگاه جدید سی‌ان‌جی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 16326

امیر وکیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه رویکرد شرکت پخش در توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی میزان نیاز منطقه مورد نظر است، گفت: مقرر شد جایگاه‌ها در مکان‌هایی که نیاز به سوخت بیشتری دارند ساخته شوند تا از توسعه غیر اصولی و عجولانه جایگاه‌ها جلوگیری شود.


وی در ادامه با اشاره به 81 جایگاه سی‌ان‌جی که در سال گذشته ساخته شد، تصریح کرد: قصد داریم در سال جدید با احداث 100 جایگاه جدید و توسعه خدمات، مردم را به سمت مصرف این فرآورده نفتی سوق دهیم تا به این شکل از مصرف بنزین کاسته و از واردات آن بی‌نیاز شویم.


مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به سهم بخش خصوصی در ساخت جایگاه‌ها نیز اظهار کرد: در حال حاضر 50 جایگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است که از این تعداد 27 جایگاه تکمیل شده است.


وکیل‌زاده همچنین درباره برنامه‌های شرکت ملی پخش برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز گفت: در این‌باره تحرکات مثبتی انجام شده و ایجاد فضا برای ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه ساخت جایگاه‌ها از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال جاری است.


وی به هزینه ساخت یک جایگاه نیز اشاره کرد و افزود: به غیر از هزینه تامین زمین جایگاه، حدود ۵ میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه برای ساخت یک جایگاه نیاز است.


به گزارش آنا، هم‌اکنون 2 هزار و ٢۶٢ جایگاه سی‌ان‌جی با ظرفیت دو میلیون و ۵۵٧ هزار و هفت متر مکعب بر ساعت، سوخت مورد نیاز خودروهای کشور را تامین می‌کنند که با بهره‌برداری از ١٠٠ جایگاه سی‌ان‌جی جدید، شمار آن‌ها تا پایان امسال به 2 هزار و ٣۶٢ باب حواهد رسید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته