دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 11:19

با تصویب مجلس؛ وزارت نفت مکلف شد مازاد گاز تولیدی را به کشورهای همسایه و اروپا صادر کند

وزارت نفت موظف شد درصورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز، نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر مشتری گاز ایران نیستند، اقدام کند.
کد خبر : 161035

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز _چهارشنبه، 4 اسفند ماه_ در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور با بند (1) الحاقی تبصره 1 این لایحه که در رابطه با صدور گاز به کشورها با هدف افزایش تولید با 134 رأی موافق، 24رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در بند (1) الحاقی تبصره 1 لایحه بودجه سال آینده آمده است: به منظور اجرائی نمودن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت موظف است در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز، با استفاده از امکانات و توانایی بخش خصوصی نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر قرارداد خرید گاز از جمهوری اسلامی ایران ندارند، اقدام نماید. درآمد حاصله به حساب شرکت دولتی تابعه این وزارت نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود.


بخش هزینه‌ای موجود در این بند پس از پایان رسیدگی مجلس به امورات هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96، در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته