دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 14:21

وزیر آموزش و پرورش: باید دانش‌آموزان «کارآفرین» تربیت کنیم

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر شعار استقلال سر می‌دهیم باید دانش آموزانی تربیت کنیم که کارآفرین باشند و لازمه آن فراگیری مهارت‌های اجتماعی در دوران تحصیل است.
کد خبر : 155374

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد حضرت زینب (س) مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) شهریار، با گرامیداشت سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 12 بهمن یادآور روزی است که زنان و مردان این سرزمین سرود آزادی خواهی، ‌سربلندی و استقلال سردادند.


وی افزود: هدف از برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب، تجدید میثاق، افکار و اندیشه‌های امام راحل و شهدایی است که با نثار خود این انقلاب را به ثمر رساندند و از آن محافظت کردند.


دانش آشتیانی رسالت اصلی تعلیم و تربیت را تقویت تعهد و مسئولیت پذیری در دانش آموزان دانست و گفت: اگر بخواهیم پایه‌های انقلاب را محکم کنیم و همواره در مسیر امام و رهبری حرکت کنیم باید ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا را الگو خود قرار دهیم.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان قبل از انقلاب با تعهدی که به شعار استقلال و آزادی داشتند و با رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) توانستند بر رژیم پهلوی پیروز شوند.


وی با اشاره به تعطیلی مدارس قبل از انقلاب گفت: در آن زمان آموزش تعطیل شد، اما تربیت تعطیل نشد و دانش آموزان در جامعه با تاکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی روحیه وفاداری، خود باوری و ایثار را فرا گرفتند.


آشتیانی افزود: اگر شعار استقلال سر می‌دهیم باید دانش آموزانی تربیت کنیم که کارآفرین باشند و لازمه آن فراگیری مهارت‌های اجتماعی در دوران تحصیل است.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که انقلاب ما یک انقلاب اقتصادی نبود، بلکه یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: حضرت امام (ره ) همواره بر رعایت حقوق مردم تاکید داشتند و اگر امروز شاهد آزادی و امنیت در کشور هستیم این نعمت را مدیون امام، رهبری و ایثارگری‌های شهدا هستیم.


وی خاطرنشان کرد: اگر در مدارس تنها به آموزش پرداخته شود، انسان کارآفرین تربیت نخواهد شد و انسانی حافظه محور وارد جامعه می‌شود، بنابراین اگر به خودکفایی و استقلال کشور می‌اندیشیم، باید مهارت‌هایی را در مدرسه آموزش دهیم که منجر به کار آفرینی شود.


دانش آشتیانی با اشاره به حضور خود در کمیته استقبال از حضرت امام (ره) در 12 بهمن 1357 ایشان را فردی نستوه و خستگی ناپذیر توصیف کرد و افزود: حضرت امام (ره ) همواره بر رای و نظر مردم تاکید داشتند و شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با رای و پشتوانه مردم محقق کردند.


وی رهبر کبیر انقلاب را عالمی مبارز، مرجع و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی روز و دارای بینش باز خواند که همواره بر اندیشه‌های انقلابی تاکید داشت و ادامه داد: در روزهای قبل از انقلاب که افراد و گروه‌های مختلف در خصوص نوع حکومت نظرات متفاوتی ارائه می‌کردند و حتی برخی معتقد بودند به جای تغییر رژیم شاهنشاهی قانون اساسی تغییر کند، امام (ره ) با تکیه بر ایمان، توکل برخدا و باورهای دینی بر تشکیل جمهوری اسلامی تاکید کرد و برقدرت‌های دنیا که مخالف انقلاب بودند، پیروز شد.


دانش آشتیانی گفت: دانش آموزان در زمان جنگ با دست خالی به نبرد با دشمن پرداختند و درسایه ایمان و ولایت مداری توانستند بر دشمن مجهز به انواع ابزارهای جنگی غلبه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته