دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرماندار اردبیل: دانشگاه آزاد اسلامی برای بیان عملکرد آیت الله هاشمی کافی است

فرماندار اردبیل گفت: ایجاد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی برای بیان عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی کافی است.
کد خبر : 151212

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جواد زنجانی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و در مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با این همه گستره جغرافیایی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر در کشور از افتخارات آیت الله هاشمی و نظام است.


وی در بین استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: زمانی جوانان این مملکت برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی مشکلات عدیده‌ای را تحمل می‌کردند و در دانشگاهی تحصیل می‌کردند که ارزش علمی آن از دانشگاه‌های ما بسیار پایین‌تر است.


زنجانی افزود: آیت الله هاشمی مدیر برنامه ریزی بود که قبل از پیروزی انقلاب برای اداره کشور برنامه داشت و از قبل همه چیز را پیش بینی کرده بود.


زنجانی با بیان این که هاشمی در همه مسئولیت های محوله در نظام سربلند بیرون آمده است، اضافه کرد: فرماندهی جنگ و موفقیت کشور در آن برهه مدیون مدیریت مدبرانه و حکمیانه هاشمی بود.



فرماندار اردبیل گفت: بعد از جنگ نیز که بیش از 100 شهر و هزاران روستا ویران شده بودند، آقای هاشمی در کسوت ریاست جمهوری خدمات ارزنده ای به کشور کرد به طوری که سردار سازندگی لقب گرفت.


وی با بیان اینکه تاریخ در مورد هاشمی قضاوت خواهد کرد، گفت: با این که امروز هاشمی در میان ما نیست اما آرمان، اهداف، اندیشه و تفکر او برای همیشه ماندگار خواهد بود؛ استقلال، عظمت، وحدت و یکپارچگی و اطاعت از رهبری از جمله آرمان‌های آن مرحوم سعید بود.


فرماندار اردبیل گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه به موضع خود در مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبری حضرت آقا افتخار می‌کردند.


وی افزود: هیچ سیاستمداری مصون از اشتباه و خطا نیست اما رفتار عده‌ قلیلی نشان از غرض‌ورزی و عدم بینش سیاسی در این مورد است که امیدواریم اصلاح شود.


زنجانی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی فردی عملگرا و خردورز بود و نمی‌توان زحمات او را در تاریخ انقلاب اسلامی نادیده گرفت زیرا اقدامات سازنده وی در زمان ریاست جمهوری و قبل از آن باعث ایجاد شتاب در توسعه کشور شد.


فرماندار اردبیل با توجه به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب گفت: این پیام درس عبرتی بزرگی برای کسانی است که می‌خواهند یکپارچگی نظام اسلامی را زیر سوال ببرند و با سخنان و اعمال ناسنجیده بهانه‌ای دست دشمنان این کشور بدهند.


زنجانی به ضرورت قدردانی از بزرگان سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: ما باید از مظلومیت او درس بگیریم و سرمایه‌های این نظام را قدر بدانیم تا این رفتار ما الگویی برای آیندگان باشد.


فرماندار اردبیل گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چهره جهانی و شناخته شده ای بود و پس از درگذشت وی دنیا در برابر وی سر تعظیم فرود آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب