دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1395 - 09:57
یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد:

صرع در 70 درصد مبتلایان قابل کنترل است

یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه صرع یک بیماری قابل کنترل است، گفت: تنها 30 درصد مبتلایان برای درمان نیاز به جراحی پیدا می‌‌کنند.
کد خبر : 141354

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید مهران همام در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع اظهار کرد: در 70 درصد موارد ابتلا به صرع، بیماران تحت کنترل قرار می‌گیرند و علائم بهبود می‌یابد اما در 30 درصد موارد بیماران نیاز به جراحی پیدا می‌کنند.


وی افزود: در مواردی که دارو در درمان بیماری جوابگو نباشد و یا یک ضایعه یا تومور قابل برداشت در مغز وجود داشته باشد، امکان جراحی وجود دارد.


این متخصص مغز و اعصاب افزود: امروزه نمی‌توان گفت که همه جنبه‌های درمانی این بیماری حاصل شده است ولی به موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه درمان این بیماری دست پیدا کرده‌ایم به گونه‌ای که امروزه در ایران مشکل دارویی وجود ندارد ولی گاهی قیمت دارو برای بیماران مشکل‌آفرین می‌شود زیرا صرع جزو بیماری‌های خاص نیست.


این متخصص مغز و اعصاب یاد آور شد: خانواده و اجتماع باید نحوه برخورد با این بیماری را بدانند و شناخت کامل نسبت به آن داشته باشند.


همام با اشاره به اینکه شناخت جامعه از بیماری صرع اندک است، بیان کرد: مدت زمان حمله این بیماری می‌تواند از چند ثانیه تا چندین دقیقه باشد ولی اگر مدت زمان آن بیش از 5 دقیقه به طول انجامد، لازم است با اقدامات اورژانس و دخالت درمانی متوقف ‌شود.


وی اضافه کرد: هر عاملی همچون ضربه به مغز، عفونت مغزی، ناهنجاری‌های مادرزادی، تب و تشنج دوران کودکی و گاهی موارد ژنتیک از دلایل عمده این بیماری است. البته هنوز بسیاری از مواقع دلیل بروز این مشکل در افراد مشخص نیست ولی می‌توان این امید را به بیماران داد که کنترل صرع امروزه امکانپذیر است.


بر اساس این گزارش، سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ۶ تا ۸ بهمن در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته