دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از برگزاری شب شعر تا آموزش احیای قلب و ریه

با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان، شب شعر انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر برگزار شد.
کد خبر : 138205

به گزارش خبرنگار آنا، محفل شعر و ترانه‌سرایی با حضور جمعی از شاعران و ادیبان شهرستان پیرانشهر در محل سالن آمفی تئا‌تر جهان پهلوان سیامند رحمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر برگزار شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولان، شاعران و نویسندگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر برگزار شد، گفت: «زبان شعر می‌تواند به زیبای و شیوایی خاصی که مورد پسند عامه مردم است به بیان واقعیت‌های اجتماعی در یک جامعه بپردازد.»


سیامند جوانبخت ادامه داد: «شعرا و نوسیندگان همواره نقش موفق و مؤثری در رشد و ترقی یک جامعه داشته‌اند و چه بسا با سروده‌های خود باعث خلق حماسه‌هایی شده‌اند که تا ابد در دل تاریخ ماندگار بوده و خواهند بود.»


در این مراسم شاعران حاضر در دو بخش آزاد و ویژه به سرودن اشعار خود پرداختند. در پایان با اهدا لوح و هدایای از شعرای بر‌تر حاضر تجلیل به عمل آمد.


کارگاه آموزشی cpr احیای قلبی - ریوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد‎


کارگاه آموزشی یک روزه CPR احیای قلبی- ریوی صبح امروز در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با حضور مسئولین دانشگاه، اساتید گروه پرستاری، مسئولان و مربیان بخش‌های مختلف بیمارستان، کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان پرستاری برگزار شد.


مدرس کارگاه CPR گفت: «احیای قلبی –ریوی اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی عضو مهم قلب و ریه و مغز انجام و تلاش می‌شود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبه‌خودی بیمار انجام گیرد.»


دکتر توحید تیمورنژاد تاکید کرد: «شایع‌ترین علت مرگ و میر درجهان بعد از تصادفات، بیماری‌های قلبی است. زمان طلایی برای احیاء بیماران «۴ تا ۶ دقیقه» است تا قلب و ریه به حالت اولیه و حفظ عملکرد مغز و رساندن آسیب‌های مغزی به حداقل است.»


مدیر گروه پرستاری واحد خوی نیز از برگزاری این دوره از سوی انجمن پرستاری خبر داد و گفت: «عملیات CPR مهم‌ترین اقدام تیم درمان در حفظ حیات بیماران و مصدومینی است که دچار ایست قلبی –ریوی شده‌اند.»


دکتر صدیقی افزود: «دستورالعمل یا پروتکل‌های CPR هر ۵ سال یکبار بازنگری می‌شود. در این کارگاه جدید‌ترین دستورالعمل CPR، نحوه لوله گذاری داخل تراشه و ماساژ خارج قلبی و داروهای مورد استفاده در احیاء مورد بحث قرار گرفت.»


مدیر گروه پرستاری واحد خوی ادامه داد: «ضرورت یادگیری و کسب مهارت‌های تفسیری و تجزیه و تحلیل در کنار سایر مباحث تئوریک از ویژگی‌های این کارگاه است. بنابراین آشنایی دانشجویان با علائم و نمودارهای ترسیم شده در نوار قلب تاثیر بسزایی خواهد داشت و برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سطح علمی دانشجویان رشته پرستاری و تکنسین‌های آزمایشگاهی ضروری است.»


در پایان این کارگاه از دکتر تیمورنژاد با تقدیم لوح قدردانی شد.


برنامه زمانبندی سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک در نماز‌های جمعه دیار ۱۵ خرداد


به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام دانشجو و در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو و همچنین ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، برنامه زمانبندی سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های ورامین – پیشوا و قرچک به شرح ذیل اعلام می‌شود.


بر این اساس دکتر حسینعلی شیبانی روز جمعه مورخ ۱۲ آذر در مصلای نماز جمعه شهرستان قرچک، ۱۹ آذر در مصلای نماز جمعه شهرستان مقدس پیشوا و ۲۶ آذر در مصلای نماز جمعه شهرستان ورامین به سخنرانی خواهد پرداخت.


اجرای برنامه ویژه هفته بسیج در سما کرج


برنامه ویژه‌ای برای گرامیداشت هفته بسیج روزهای 2 و 6 آذر ۹۵ در آموزشکده سما کرج اجرا شد.


به مناسبت هفته بسیج و به منظور گرامیداشت این ایام، مراسم‌های ویژه‌ای به همراه اجرای تئا‌تر «نامه‌ای برای لیلا» در هفته اول آذر ۹۵ در دو مرحله با حضور مسئولان و جمع کثیری از دانشجویان در ساختمان شماره ۲ آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد.


این مراسم به صورت جداگانه و با حضور دانشجویان پسر و دختر سما کرج و مسئولان ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز اجرا شد و تئا‌تر «نامه‌ای برای لیلا» که از سوی دانشجویان آموزشکده سما واحد کرج به مناسبت دفاع مقدس، جنگ و شهادت تولید شده بود به عنوان اصلیترین برنامه مورد استقبال قرار گرفت.


حجت‌الاسلام الهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان البرز به عنوان سخنران ویژه این برنامه با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه، از بسیج دانشجویی به عنوان قشر با بصیرت یاد کرد و در پایان این مراسم حاضرین به منظور حمایت از آرمانهای بسیج، قطعنامه‌ای را قرائت کردند.


معارفه فرمانده بسیج اساتید شهرستان بستان آباد


جلسه ای به مناسبت ایام‌الله 28صفر و 30 صفر با حضور مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی دکتر اورنگی و دکتر صمد عزیزی عضو شورای مرکزی بسیج اساتید و سایر اعضای بسیج اساتید و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بستان آباد سرهنگ محمدی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بستان آباد برگزار شد.


در این جلسه دکتر سید ابراهیم آقازاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بستان آباد به عنوان مسئول بسیج اساتید شهرستان بستان آباد معرفی شد.


مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در مرکز گیلان غرب


به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب مراسم روضه خوانی، عزاداری و اطعام به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)،شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان گیلان غرب برگزار شد.


امام جماعت مرکز گیلان غرب و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلان غرب در این مراسم که دکتر فرهان گل کارمنش رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه، استادان،کارکنان و جمعی از دانشجویان مرکز حضور داشتند، سالروز رحلت پیغمبر خاتم، اشرف مخلوقات عالم و سبط اکبرش کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و حاضرین تسلیت گفت و از خداوند متعال مسئلت کرد تا در دنیا از پیروان واقعی مکتب نبوی باشیم و در آخرت از شفاعت آن بزرگواران بهره مند شویم .


حجت‌الاسلام‌ علیرضا رضایی شمه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر گرامی اسلام را برشمرد و اظهار کرد: «خداوند متعال در قرآن ، پیامبر گرامی اسلام را ستود و خصوصیات برتری مانند مشورت در امور اجتماعی و اخلاق حسنه را نام برد و انسان در هر لباسی که باشد باید قطره ای از اقیانوس اخلاق حسنه نبوی بهره بگیرد.»


وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام برای کامل کردن دین خدا تکلیف داشت، اظهار کرد :«اهداف پیامبران در دوران مختلف تاریخ که موفق به اجرای کامل دین خدا در سراسر دنیا نبودند از سوی خاتم انبیا کامل شد.»


امام جماعت مرکز گیلان غرب بیان کرد: «حضرت امام حسن (ع) دارای کرامات و سخاوات ویژه‎ای بود و به کریم اهل بیت معروف بود.»


وی افزود: «امام حسن‎مجتبی(ع) از شجاعت خاصی برخوردار بود و اگر صلح اما‎م حسن نبود واقعه کربلا و پیروزی خون بر شمشیر در کربلا اتفاق نمی‎افتاد و در واقع صلح امام ‎حسن ( ع ) مصلحت زمان بود که آن حضرت با آینده‎نگری و آگاهی کامل آن را انجام داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته