دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1395 - 13:31
مدیرکل آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو:

آزمایشگاه‌های غذا و دارو گلوگاه کنترل فرآورده‌های سلامت هستند

مدیرکل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: آزمایشگاه‌ها گلوگاه کنترل و کیفیت فرآورده‌های سلامت هستند و ضعف آنها به منزله نزول کیفیت فرآورده‌های سلامت است.
کد خبر : 129083

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رستگار در گردهمایی مدیران آزمایشگاه‌های غذا و دارو، اظهار کرد: همه ارگان‌ها باید به صورت هماهنگ در موضوع سلامت همکاری کنند تا نتایج موثری به دست آید.


وی با عنوان این مطلب که موضوع غذا بسیار مهم است، افزود: توجه جدی به سلامت محصولات غذایی ضروری است و ما در حوزه آزمایشگاهی بر این مهم بسیار حساس هستیم.


رستگار ادامه داد: کیفیت غذا و نوع مصرف آن از دیگر حوزه‌های بسیار مهم است علاوه بر اینها نوع مصرف نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که متاسفانه مردم توجه زیادی نسبت به آن ندارند.


وی گفت: ساماندهی تجهیزات پزشکی با مدیرت و برنامه ریزی‌های مدیران این مجموعه بسیار موفق بوده است و همکاری‌های موثری با این اداره کل آغاز کرده‌ایم که در آینده نزدک ثمرات آن بروز خواد کرد.


رستگار افزود: اگر همه بخش‌ها وظیفه خود را در به درستی انجام دهند کمک بزرگی به بدنه درمان کشور شده است. از همین رو، تمام هم و غم ما باید این باشد که کالا و محصولات سالم را به مردم برسانیم.


وی با عنوان این مطلب که باید سلامت مردم را در تمامی برنامه‌ها در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاهی کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع است. در این پروژه سیستم تمامی آزمایشگاه‌ها به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل می‌شود و در انتها شبکه اتصال مردمی ایجاد خواهد شد تا همه مردم از جزئیات محصولات اطلاعات داشته باشند.


رستگار ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم، صدور مجوز الکترونیکی آزمایشگاه‌های همکار، مجاز و آکرودیت است که به زودی قابلیت اجرایی خواهد داشت.


وی افزود: در طرح کنترل و پایش آفت کش‌ها در محصولات کشاورزی در حالی تا پایان شهریور ۹۵ به آنالیز ۴۲۶ آفت‌کش نائل آمده‌ایم که پیش از آن تنها قادر به آنالیز ۱۱۵ افت کش بودیم.


رستگار گفت: آفت کش را برای نخستین بار می‌توانیم با امکاناتی که وجود دارد شناسایی و اندازه گیری کنیم که امیدواریم معاونت‌ها نیز از این قابلیت‌ها استفاده کنند.


وی اظهار کرد: طرح کلان ملی آلاینده‌ها و تقلبات غذایی را با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره مندی از توانمندی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور و البته با تقسیم بندی مناسب به شیوه قابل تحسینی پیش برده‌ایم. این موارد آلاینده‌هایی هستند که باعث ایجاد سرطان می‌شوند.


رستگار ادامه داد: گواهی صادره آزمایشگاه غذا و دارو به سازمان جهانی بهداشت متصل است و اعتبار گواهی‌های آزمایشگاه غذا و دارو بین المللی است.


وی گفت: به دلیل اهمیتی که ارتقاء زیرساخت‌ها در راستای پیاده سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت وجود دارد این سیستم را در برخی آزمایشگاه‌ها مستقر کردیم و در حال توسعه دیگر آزمایشگاه‌های باقیمانده هستیم.


رستگار تاکید کرد: آزمایشگاه‌ها گلوگاه کنترل و کیفیت فرآورده‌های سلامت هستند و ضعف آنها به منزله نزول کیفیت فرآورده‌های سلامت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین رستگار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته