دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشاورعالی فرمانده کل سپاه: اسرائیل روسیه را مهمترین هم‎پیمان امنیتی و اقتصادی خود می‌داند/ فکر می‌کردیم حماس پرچم مبارزه با اسرائیل را بلند کرده است اما حالا حرف‌های دیگری می‌زند

عربستان، ترکیه و مصر امپراتوری جهان اسلام را می‌خواهند/ حرف‌های سرلشکر سلیمانی تأثیرگذار است/ سامانه‌های ضد هوایی روسیه نباید اجازه پریدن پرنده در سوریه را بدهند اما این اتفاق نمی‌افتد چرا که آمریکا و روسیه با هم بد نیستند/ امام (ره) با اسلحه دین به میدان آمد و دشمن می‌خواهد بدلی این موضوع را به عالم معرفی کند
کد خبر : 100299

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با مهر درباره مسائل نظامی، جهانی و منطقه‌ای سخن گفت.


مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:


با توجه به طرح‌هایی که مستکبران برای جهان و بویژه منطقه ما دارند، چه اقداماتی برای مقابله با آن باید انجام داد و مسئله فلسطین در این شرایط چه اهمیتی خواهد داشت؟


مستکبران برای جهان و تک‌تک مناطق آن برنامه و نقشه دارند. عمر مبارزات با مستکبران ۴۰ و یا ۵۰ ساله است اما به مرور زمان تنزل پیدا کرده است ولی تفکر امام (ره) همانند همان روز اول ذلال، روشن و شفاف است. یاسر عرفات زمانی که به تهران آمد گفت حدوداً ۴۰ سال است که ما مبارزه می‌کنیم اما چیزی دست ما نیست. وی که رهبر اسطوره ای مبارزه بود، در آخر عمر خود به این نتیجه رسید که ما نمی‌توانیم زیرا نگاهش در این مبارزه به کمیت بود. امام (ره) با دست خالی و تنها به مبارزه برخاست و این شیوه مبارزه، دنیا را آزار می‌دهد.


قسمتی از جنگ شامات، نوع بدلی تفکر امام (ره) در راستای جنگیدن به همراه دین است. امام (ره) با اسلحه دین به میدان آمد و دشمن می‌خواهد بدلی این موضوع را به عالم معرفی کند. الان تقریباً شناخته شده‌ترین گروه مبارز فلسطینی، حماس است که در ترکیه به مذاکره با اسرائیل نشسته و می‌خواهد با آن پیمان‌های متعدد ببندد اما مبارزه امام (ره) به مبارزان میدانی این تفکر این مسئله را دیکته نمی‌کند و می‌گوید کسی حق ندارد با ظالم سر یک سفره بنشیند.


رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش در یکی از مساجد آمریکا به حاضران گفت بزرگترین همپیمانان ما به لحاظ استراتژیک در دنیا مسلمانان هستند. حرف او درست است و امام (ره) آن جمله را برای این مسلمانانی که همپیمانان استراتژیک آمریکایی‌ها در دنیا هستند، گفتند. اسرائیل فرزند نامشروع استکبار است. شما امروز می‌بینید گروه مبارزی مثل حماس و فتح در جلساتی می‌نشینند و با آنهایی که ارتش‌های اسلامی بدلی را پشتیبانی کرده، مثل ترکیه و عربستان مذاکره می‌کنند. این کشورها در تمام سطوح با اسرائیل همکاری می‌کنند.


حدود یک ماه پیش جلسه‌ای بین اسرائیل و روسیه، در روسیه بود، مسئولین اصلی اسرائیل به همراه نخست‌وزیر این کشور با پوتین جلسه گذاشتند و مظهر مذهب در یهود که یک شمعدانی است را پوتین روشن کرد. نخست‌وزیر اسرائیل در آن جلسه گفت مهمترین همپیمان ما از لحاظ امنیتی و اقتصادی، روسیه است و به منطقه ما آمده تا از ما محافظت کند. آمریکایی‌ها به روس‌ها گفتند که ما تقریباً بالای ۹۰ درصد در دنیا اشتراکات داریم و قسمتی از آن در منطقه خاورمیانه است.


تمام دنیا در شامات می‌جنگند. تمام انسان‌ها با ادیان و نژادهای مختلف در این جنگ حضور دارند. اینکه گفته شود ما با یک گروه در حال جنگ هستیم، انحراف است و ما با تمام دنیا در حال جنگیدن هستیم. چطور الان وقتی اسم مسلمان می‌آید، همه می‌لرزند؟ آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و روس‌ها از این مسئله استفاده می‌کنند. دشمن می‌خواهد اسرائیل به ظاهر اسلامی برای مقابله درست کند.

رهبر انقلاب به تازگی در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم فرمودند که داعش را که برای نابودی ما آماده بودند در سوریه زمینگیر کردیم. به نظر شما ریشه این تحلیل و بیان ایشان چیست؟


تکفیری‌ها مدعی هستند که حکم شرعی دارند و به کتاب خدا عمل می‌کنند. آقا در این موضوع به ریشه اشاره کردند. ایشان چند سال پیش فرمودند در چند سال اخیر یک گلوله به سمت اسرائیل نرفته و آمریکا و اسرائیل از تاسیس این گروه‌ها خوشحال هستند. مستکبران تفکر امام (ره) را جنگ با خودشان تا ابد می‌دانند. هر کسی را برای مبارزه با این تفکر وارد میدان می‌کنند اما هر کس که علیه تفکر قدسی امام (ره) مبارزه می‌کند، دارای یک فکر با تاکتیک‌های متفاوت است. ببینید در مصر دو رئیس جمهور قبلی در زندانند و رئیس جمهور جدید السیسی را از جد پیغمبر می‌دانند.


مستکبران می‌خواهند با جنگ تحمیلی جلوی اشاعه تفکر امام (ره) را بگیرند، جنگ شامات به ما تحمیل شده است، تکفیری‌ها را آورده اند و با ما رودررو کرده‌اند؛ چه کسی باید با آنها می‌جنگید؟ آنها همه یکی هستند و عقبه آنها به ترکیه، آمریکا و عربستان متصل است. چه کسی باید به جنگ اینها می‌رفت؟ آنها همه در یک اردوگاه هستند.


در همه جای عالم اگر به کسی زور گفته شود، سربازی که امام (ره) مشخصات آن را مشخص کرده است، به کمک او خواهد رفت. ما فکر می‌کردیم که حماس پرچم مبارزه را بلند کرده تا اسرائیل را از بین ببرد اما حالا می‌بینیم حرف‌های دیگری می‌زنند.


رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، چه اقداماتی برای این مهم صورت گرفته و آیا این اقدامات در تحقق فرمایشات حضرت آقا تاثیرگذار بوده است یا خیر؟


این حرکت جوهری که در عالم باید صورت بگیرد و مبارزین باید عهده دار آن باشند، به مشخصات این مبارزه بستگی دارد. امام (ره) مشخصات این مبارزین را تبیین کرده‌اند. حضرت آقا وقتی می‌فرمایند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، به این دلیل است که از این نگاه آگاهی دارند. هر کسی وارد این میدان شد باید با مشخصات بجنگد و مشخصات را امام (ره) معلوم کرده است.


حضرت آقا از میدان مبارزه اطلاعات دارند و برای همین می‌فرمایند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید. امام (ره) می‌فرمایند سربازان این میدان دارای مشخصاتی هستند که عبارتند از اینکه شما وقتی آنها را در این دنیا می‌بینید، می‌گویید اهل بهشت است؛ امام (ره) می‌فرمایند این سربازان اهل صمیمیت، صفا و وفای به عهد هستند. اینها امروز رزمنده هستند.


صادرشدن انقلاب به خاطر روحیه امام (ره) است. امام (ره) یکی دیگر از ویژگی‌های سربازان عرصه نبرد را ساده زیستی می‌دانند و می‌گویند اگر این مسئله از بین ما برود، مرگ ارزش‌هاست. این از کلام‌های فاخر و طلایی است. امام (ره) می‌فرمایند این سربازان بی‌ادعا و خاموش هستند و به وظایف خود عمل می‌کنند. حضرت آقا با اطلاع از این موضوع می‌فرمایند که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نخواهد بود.


برخی به دنبال تشکیک حضور ایران در سوریه هستند. به نظر شما حضور ما در شامات و مبارزه با گروه‌های معارض چه دستاوردی برای کشورمان داشته است؟


تمام مبارزان از یکجایی دستور می‌گیرند و تمام آنهایی که در شامات هستند، یا از سرفرماندهی خود در آمریکا دستور می‌گیرند و یا از جاهای دیگر اما ما خیر. ما به لحاظ مکتبی از فرمانده خود یعنی ولایت مطلقه فقیه که برای نجات بشریت آماده است، دستور می‌گیریم. این قاعده را باید با این چارچوب به دنیا معرفی کرد. زمانی شما در سنگری می‌جنگید که صد متر با آن فاصله دارید اما ممکن است زمانی در سنگری بجنگید که دو هزار کیلومتر فاصله داشته باشید. کدام یک از این سنگرها امنیت شما را بهتر تأمین می‌کند؟


تمام دنیا در شامات می‌جنگند. تمام انسان‌ها با ادیان و نژادهای مختلف در این جنگ حضور دارند. اینکه گفته شود ما با یک گروه در حال جنگ هستیم، انحراف است و ما با تمام دنیا در حال جنگیدن هستیم. چطور الان وقتی اسم مسلمان می‌آید، همه می‌لرزند؟ آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و روس‌ها از این مسئله استفاده می‌کنند. دشمن می‌خواهد اسرائیل به ظاهر اسلامی برای مقابله درست کند.


در پنج سال گذشته چه کسی بیشترین بهره را از وجود آشوب در منطقه برده است؟


بیشترین بهره را ابرقدرت‌ها برده‌اند و هر هدفی را که می‌خواسته‌اند با چماق تروریسم مورد هدف قرار می‌دادند. آنها تمام مبارزان دنیا را زیر نظر دارند. تمام مبارزان در شامات با هم هستند و هیچ کدام از اینها طبق اسنادی که ما داریم، با هم بد نیستند.


سامانه‌های ضد هوایی که روسیه به سوریه آورده است نباید اجازه پریدن حتی یک پرنده را در این کشور بدهد اما این اتفاق نمی‌افتد و این نشان می‌دهد که آمریکا و روسیه با هم بد نیستند.


پس از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل‌خلیفه، شاهد بیانیه قاطع فرمانده نیروی قدس سپاه بودیم. دلیل اقدامات رژیم آل‌خلیفه را در چه می‌دانید و ابعاد تأثیرگذاری این بیانیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


سیاستمداران دنیا کار خود را انجام می‌دهند. حضرت آقا در خصوص شیخ عیسی قاسم می فرمایند او روحانی بود که زندگی خودش را می‌کرد و مانع آن‌چنانی نبود و مبارزه‌اش مسلحانه نبود. آنها تنها می‌خواستند قدرت رأی مساوی در بحرین داشته باشند. چرا کاری می‌کنند که این احساسات تبدیل به جریان دیگری شود؟


چهره سرلشکر سلیمانی یک چهره شناخته شده است و بر اساس یک مبنایی صحبت می‌کند و قطعاً حرف‌های ایشان بی‌تاثیر نیست، اما جامعه جهانی راه خود را می‌رود. در جلسه‌ای که اسرائیلی‌ها با روس‌ها داشتند؛ بزرگترین همپیمانان خود را به لحاظ امنیت اسرائیل، روس‌ها می‌دانند.


اقدامات و جنایات رژیم آل‌سعود در منطقه اخیرا رو به افزایش نهاده است، به نظر شما چرا این رژیم تا این حد افسارگسیخته عمل می‌کند؟


آمریکایی‌ها، عربستان را همپیمان درجه یک خود می‌دانند و حتی روسیه پیمان نظامی با این کشور می‌بندد. اما این کشورها و حتی ترکیه، رژیم آل‌سعود را تا یک جایی در منطقه قبول دارند. عربستان و مصر امپراتوری جهان اسلام را می‌خواهند؛ ترکیه هم می‌خواهد. یک نفر باید این سه یعنی عربستان، ترکیه و مصر را به هم متصل کند و آن شیطان بزرگ آمریکاست.


آمریکا تقسیم کار کرده است. آمریکایی‌ها مدعی‌اند در جاهایی کریدورهایی قرار دادند و حتی روسیه در این کریدورها زیر نظر آنها حرکت می‌کند. عربستان می‌خواهد دست و پا زده و خود را از این محوطه خارج کند، اما آنها نمی‌گذارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته