دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 07:26
آنا از مراسم تشییع شهدای خدمت گزارش می‌دهد؛

آخرین وداع با شهید جمهور/ بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» تا بهشت رضا

آخرین وداع با شهید جمهور  بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» تا بهشت رضا
مراسم تشییع پیکر پاک رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت با حضور انبوه مردم همیشه در صحنه تهران برگزار شد.
کد خبر : 912803

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، شهید خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان، شهید خلبان محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز از دقایقی پیش در دانشگاه تهران آغاز شد.

گزارش تصویری عکاسان آنا از بدرقه باشکوه رئیس جمهور شهید و یاران شهیدش

بعد از سخنرانی و مداحی، حوالی ساعت 9 مقام معظم رهبری بر پیکر شهدا نماز اقامه می‌کنند و پیکرهای مطهر بر روی دستان مردم که از ساعت‌ها قبل به‌صورت انبوه به سمت دانشکاه تهران حرکت کرده‌اند، تا میدان آزادی تشییع خواهد شد.

حضور شخصیت‌های لشکری، کشوری و مهمانان خارجی

علاوه بر شخصیت‌های لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

حضور اقشار محتلف جامعه در مراسم وداع با رئیس جمهور مردمی 

آغاز تشییع پیکر شهدای راه خدمت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی

آغاز تشییع پیکر شهدای راه خدمت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی

آغاز تشییع پیکر شهدای راه خدمت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی

یزله عشایر غرب استان خوزستان

عشایر غرب استان خوزستان در تهران رسم مهمان‌نوازی از شهیدان خدمت را با اجرای آیین سنتی یزله به جا آوردند.

حضور خاخام های یهودی ایران در مراسم تشییع شهید جمهور

ورود پیکرهای مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور به دانشگاه تهران

در ساعت 8 و 15 دقیقه پیکرهای مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد.

پس از قرائت قرآن و شعرخوانی چند تن از شعرا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ایراد سخنرانی پرداخت.

هنیه: امت اسلامی و حمایت از مقاومت دغدغه اصلی رئیس‌جمهور شهید ایران بود

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنرانی که در آغاز مراسم تشییع شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه داشت، به نیابت از ملت پایدار فلسطین و به نام گروه‌های مقاومت فلسطین، این ضایعه را خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

 وی با اشاره به دیداری که در ماه مبارک رمضان و در سفر به تهران با شهید رئیسی داشت، گفت که این شهید بزرگوار در حمایت از ملت فلسطین مواضع ثابتی داشت.

هنیه از ۳ مورد از محور‌های مورد تأکید شهید رئیسی نام برد و گفت که از دید وی، مسئله اول امت اسلامی است، اینکه امت باید مسئولیت‌های خود را انجام دهد و ملت فلسطین سرزمین و مقدساتش را آزاد کند؛ اینکه مسئله فلسطین سیاسی نیست و در عمق عقیده امت اسلامی است جای دارد.

هنیه مسئله دوم مورد تأکید شهید رئیسی را حمایت از مقاومت عنوان کرد به این معنی که مقاومت یک انتخاب راهبردی است تا ما آزادی فلسطین را محقق کنیم.

به گفته رئیس دفتر سیاسی حماس، سومین محور مورد تأکید شهید رئیسی، نبرد طوفان الاقصی بود؛ نبردی که از همه محور‌ها و جبهه‌های مقاومت در جریان است و سلسله‌وار قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و تحولی تاریخی در سطح جهانی ایجاد کرد.

هنیه درنهایت گفت: ملت فلسطین و مردم قهرمان غزه تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف این نبرد را ادامه خواهند داد و حمایت ایران از محور مقاومت تا زمان برافراشتن پرچم پیروزی بر فراز گنبد‌های مسجدالاقصی ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش نماز اقامه کردند

 اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهدای خدمت  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دانشگاه تهران و در میان خیل عظیم تشییع کنندگان، بر پیکر شهدای سرافراز خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی، خلبان سید طاهر مصطفوی، مهندس بهروز قدیمی، و خلبان محسن دریانوش، نماز اقامه کردند.

سیل جمعیت در بدرقه و وداع با رئیس جمهور شهید

 گوشه‌ای از سیل جمعیت مردم در تهران
 
خیل جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهان

ورود ۱۵ تن از سران و مقامات ارشد کشورها 

۱۵ تن از سران و مقامات ارشد ۱۳ کشور تا کنون برای حضور در مراسم ادای احترام بر پیکر رئیس جمهور شهید کشورمان، وارد تهران شده‌اند.

در مراسم امروز بزرگداشت شهدای خدمت که در تهران برگزار می‌شود بیش از ۶۰ هیئت عالیرتبه خارجی حضور خواهند داشت.

سیل جمعیت در وداع با خادم الرضا

با گذشت ۶ ساعت از شروع مراسم تشییع شهدای خدمت همچنان خيابان منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت است.

خیابان انقلاب و آزادی امروز یکی از بی‌نظیرترین جمعیت‌ها در مراسم تشییع را به خود دید و در دورترین فاصله از ابدان شهدا نیز خیل عظیم و انبوه مردم دیده می‌شد و حتی بعد از اینکه پیکرهای مطهر به نزدیکی میدان آزادی رسید، باز هم مردم در خیابان‌ها حضور داشتند.

لحظاتی پیش نیز پیکر مطهر شهدای خدمت پس از حدود 5 ساعت تشییع در میان خیل عظیم جمعیت داغدار، به میدان آزادی رسید.

انتقال پیکر رئیس‌جمهور شهید به خراسان جنوبی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور شهید در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به برنامه‌های تشییع شهید آیت‌الله رئیسی در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی اظهار کرد: برنامه تشییع شهدای خدمت در خراسان جنوبی فردا حدود ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود؛ علت حضور پیکر رئیس‌جمهور شهید در این استان،‌ تعلق خاطر ویژه‌ ایشان به مردم استان و نیز نمایندگی آیت‌الله رئیسی در مجلس خبرگان رهبری از طرف خراسان جنوبی است

منصوری افزود: پیش از ظهر فردا به سمت مشهد حرکت می‌کنیم و بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از میدان ۱۵ خرداد مشهد مراسم استقبال از کاروان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور شهید بیان داشت: پیکر آیت‌الله رئیسی پیش از اذان مغرب در جوار مقتدای ایشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش آنا، شب گذشته مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران با حضور پرشور مردم پایتخت برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مقامات خارجی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود. صبح پنج‌شنبه پیکر شهید رئیسی در خراسان جنوبی و سپس عصر فردا در مشهد بدرقه و در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته