دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 10:37

پیام تسلیت نمایندگان در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان

پیام تسلیت نمایندگان در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان وی را تسلیت گفتند.
کد خبر : 912436

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی و خانواده‌های محترم شهدای این سانحه تسلیت گفتند.

محمدرضا احمدی سنگر؛ نماینده مردم رشت و خمام 

شوق به خدمت صادقانه و تواضع سید محرومان به مردم مهم ترین ویژگی بارز او بود

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

در سالروز میلاد امام رئوف ، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع)؛ حادثه ناگوار و جانسوز سقوط هلیکوپتر، شهادت خادم الرضا و ملت ایران ، رئیس محترم جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهان ایشان، موجب تأثر و تاسف فراوان شد.

شوق به خدمت صادقانه و تواضع سید محرومان به مردم مهم ترین ویژگی بارز او بود.

ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای این شهیدان گرانقدر هم نشینی با اولیاء الهی را خواستارم.

به یقین وجود ارزشمند کوه استوار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در شرایط کنونی مایه ثبات و آرامش کشور است. همانگونه که از ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی ایران رهبر عزیز در جریان گذر از حوادث بسیار سخت بوده است و به سلامت با موفقیت از همه آنها عبور کرده است، امروز نیز با تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم آگاه میهن باری دیگر از این روزها عبور خواهیم کرد تا ان شاءالله پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دست حضرت ولیعصر(عج) سپرده شود.

 

علیرضا شهبازی؛ نماینده مردم نهاوند

رئیس جمهور تا آخرین لحظات حیات در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرد

إنّا للّه وإنّا إلیْه راجعون

در سالروز میلاد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند رئیس جمهور مردمی و انقلابی به ملکوت اعلی پیوست.

بی شک حسن خلق و تلاش مجاهدانه حضرت آیت الله رئیسی در خدمت به مردم از مهم ترین وجوه خصوصیتی ایشان بود.

مردی که تا آخرین لحظات حیات در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ ننمود.

شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی خادم الرضا ( ع ) حضرت آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی رئیس یگان حفاظت ریاست‌جمهوری و سایر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و ملت عزیز و شریف ایران تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال عزّت و سربلندی ایران اسلامی را خواهانم.

 

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس

شهید آیت الله رییسی مسیر حرکت کشور را از وادادگی و درجازدگی تغییر داد

همه از خداییم و به سوی خدا باز می‌گردیم

با همت عالی، تلاش کرد که مسیر حرکت کشور را از وادادگی و درجازدگی تغییر دهد چهره‌ی دولت را جوان و پرتحرک کند، شبانه‌روز هفته را به هم بدوزد تا فاصله‌ی دولت و مردم را کم کند و تا اقصی نقاط کشور، مسیر خدمت را بگشاید تا از یکی ازین نقاط راهی به آسمان بگشاید؛

درپناه امام رئوف علیه‌السلام روحشان قرین رحمت و رضوان الهی.

 

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ؛ نظرآباد، طالقان و چهارباغ

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی و خدمتگزار، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج را به محضر امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه‌ای عزیزو عموم مردم عزیز ایران اسلامی ؛ مردم عزیز وفهیم ساوجبلاغ؛ نظرآباد؛ طالقان وچهارباغ بویژه خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال، رحمت الهی برای آن سفرکردگان و بهترین جبران را برای ملت ایران مسالت می‌کنم.

 

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان

رئیس جمهور محبوب و خستگی ناپذیر مردم ایران در راه خدمت به کشور جانانه قدم برمی‌داشت

مّن ٱلۡمؤۡمنین رجالٞ صدقواْ ما عٰهدواْ ٱللّه علیۡهۖ فمنۡهم مّن قضىٰ نحۡبهۥ ومنۡهم مّن ینتظرۖ وما بدّلواْ تبۡدیلٗا

برخى از میان مؤمنان، مردانى هستند که به عهدى که با خدا بستند وفا کردند، ازآنان کسى است که عهدش را به جا آورد [شهید شد] و برخى از آنان [نیز] کسى است که انتظار [شهادت] مى‌کشد و [اینان] به هیچ وجه عهدشان را تغییر ندادند

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون...

همزمان با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی آسمانی شد. رئیس جمهور محبوب و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه خدمت به کشور جانانه قدم برمی داشت، در همین راه و در مسیر خدمت به خلق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

اینجانب به عنوان خادم مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با تسلیت این سانحه جانسوز، شهادت رییس جمهور عزیز ملت، حضرت آیت الله رییسی و همراهانش آقای دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر حضرت صاحب الزمان مهدی موعود ( عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار

مناسبات راهبردی کشورمان با تلاش های مجاهدانه وزیر امور خارجه انقلابی، در مسیر تعالی قرار گرفته بود

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مشیت الهی بر این بود که خادم الرضا علیه السلام ، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در ایام ولادت هشتمین امام شیعیان و در حالی که سه سال پیش در همین ایام رضویه ، ردای خادمی ملت ایران را بر تن کرده بود ، رهسپار آسمان شود تا مردم شریف ایران اسلامی، در اندوه از دست دادن این رئیس جمهور محبوب داغدار گردند

مناسبات راهبردی کشورمان با تلاش های مجاهدانه وزیر امور خارجه انقلابی، در مسیر تعالی قرار گرفته بود و شهادت، برای حسین امیرعبداللهیان که همواره پشتیبان محور مقاومت بود ، پاداش عظیمی از سوی پروردگار عالم است

سید محمد علی آل هاشم ، امام جمعه مردم دار و محبوب تبریز، متفاوت عمل می کرد تا نمونه عینی مردمی بودن و در کنار آنها بودن را در منظر عموم مسئولین قرار دهد که هر کس در راه خدمت به خلق خدا تلاش کند ، شهادت به سراغش می آید

پاداش خدمت صادقانه استاندار فقید آذربایجان شرقی در آستان قدس رضوی نیز دریافت مدال پرافتخار شهادت در ایام متعلق به آن امام مهربانی ها بود

اینجانب ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه خادم جمهور، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ( رضوان الله تعالی علیه) و سایر همراهان، به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی، از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت می نمایم.

 

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان

آیت الله رییسی در راه خدمت صادقانه و عاشقانه به مردم، سر از پای نمی شناخت

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

‌و من الْمؤْمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیْه ۖ فمنْهمْ منْ قضىٰ نحْبه ومنْهمْ منْ ینْتظر ۖ وما بدّلوا تبْدیلًا...

سلامٌ علی ابراهیم  ۖ کذلک نجزی المحسنین ۖ انّه من عبادنا المومنین.

امروز، سراسر ایران، باید به جانب شمس الشموس و غریب ارض طوس، امام علی ابن موسی الرضا (س) روی آورند و در روز میلادش ، شهادت خادم صدّیق او و خدمتگزار بی ریای مردم، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را به مولا و سرور ما تسلیت بگویند.

چه زیبا گفت، آن امام بزرگوار و پیشوای انقلاب شکوهمند اسلامی که " شهادت، هنر مردان خداست" و می بینیم که چگونه هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که دوران خدمت خود در کسوت ریاست جمهوری را در روز میلاد هشتمین امام همام آغاز  نموده بود، امروز در زادروز مولا و سرور خود، که عمری را به خادمی او گذرانده، به شهادت رسید و روان بلندش میهمان سفره آقا علی ابن موسی الرّضا (ع) شد.

او که همواره در مسیر آرمانهای الهی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راه خدمت صادقانه و عاشقانه به مردم، سر از پای نمی شناخت و یک عمر با مجاهدت و صبوری و ملایمت و اخلاق مداری، کوشید تا در هر جایگاهی که هست، عشق  به مردم و اسلام و نظام اسلامی را بی تکلف و بی هیاهو به جای آورد، سرانجام در راه خدمت به همین مردم و همین نظام و آب و خاک، شهد گوارای شهادت در راه خدمت را چشید و اینگونه در قلبهای مشتاق بندگان مخلص خدا، جاودانه شد.

چنین زیستن و چنین رفتنی، کار هر کسی نیست و تنها در قاموس بندگان مخلص خدا و عاشقان و دلدادگان به حریم ولایت و انسانیت، جای دارد.

اکنون با بیان این نکته که در جایگاه نماینده مردم شریف شهرستان اردکان، خود را همواره مدیون محبت ها، حمایتها وهمراهی های بیدریغ این رییس جمهور شهید و والا مقام می دانم ، شهادت خادم الرضا و سید الخادمین، حضرت آیت الله حاج سیدابراهیم رییسی( رضوان الله تعالی علیه) و دیگر همراهان و خدمتگزاران خدوم ایشان را ابتدا به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و مولا و سرور ما آقا علی ابن موسی الرضا(س)، سپس به پیشگاه رهبر فرزانه و آگاه و استوار انقلاب اسلامی ، آنگاه به همه ملت شریف ایران و خانواده ارجمند این شهیدان والامقام و در نهایت به مردم عزیز و شریف حوزه انتخابیه اردکان تسلیت می گویم و از از درگاه باریتعالی علو درجات معنوی برای روح بلند این شهدای عزیز و حشر با صالحین و اولیاء الله را مسئلت دارم.

نام و یاد این عزیزان تا همیشه بر تارک ایران اسلامی به نیکنامی و بزرگی خواهد درخشید.

 

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره

دولت و مجلس مسیر خدمت خادمان شهید را با هدایت رهبر معظم انقلاب ، استوارتر از گذشته طی خواهد کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتقولوا لمن یقْتل فی سبیل اللّه أمْوا ت بلْ أحْیآءٌ و لـکن لآتشْعرون

در سالروز ولادت حضرت ثامن الائمه ، روح بلند خادم الرضا ، رئیس جمهور محبوب ، مردمی ، ولایی و خدوم کشورمان آیت الله رئیسی آسمانی شد و به جرگه شهیدان پرافتخار اسلام و انقلاب پیوست.

اینجانب شهادت خادمان ملت، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب مردم، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جهادی، آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب مردم تبریز، دکتر رحمتی استاندار انقلابی آذربایجان شرقی و عزیزان همراه ایشان را خدمت حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز وشریف ایران تسلیت عرض می نمایم و برای شهیدان سرفرازمان علو درجات را از خداوند منان مسئلت دارم

به یقین راه شهیدان با استقامت راسخ ادامه پیدا خواهد کرد و دولت و مجلس در کنار مردم راه تعالی و مسیر خدمت خادمان شهید را با هدایت رهبر معظم انقلاب ، استوارتر از گذشته طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته