دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

خودرو ارتقایافته غزال ایرانی رونمایی می‌شود/مجهز به 5 متر مربع پنل خورشیدی

خودرو ارتقایافته غزال ایرانی رونمایی می‌شود مجهز به 5 متر مربع پنل خورشیدی
یکی از اعضای تیم خودروی غزال ایرانی از رونمایی نمونه ارتقایافته این خودرو خورشیدی خبر داد و گفت: غزال مجهز به 5 متر مربع پنل خورشیدی است.
کد خبر : 912277

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال ۱۳۹۴ مراحل ساخت خودوری خورشیدی غزال ایرانی ۳ به پایان رسید. غزال ۳ سومین خودرو از نوع غزال ایرانی است که از سوی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران ساخته شده است.

این خودروی چهار چرخ با گنجایش دو سرنشین می‌تواند حداکثر تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. غزال۳ در مسابقات استرالیا ۲۰۱۵ مقام سوم سرعت و مقام هفتم را در طی مسافت به دست آورد. این خودرو در روز آفتاب می خورد و شارژ می شود و اگر به اندازه کافی هم شارژ نشود با برق قابل شارژ است.

تور علمی غزال ایرانی در سال 1395

تور علمی غزال ایرانی ۳ از ۲۶ تیر 1395 آغاز شد و تا دوم مرداد ادامه داشت. هدف این تور علمی آشنایی عموم مردم و قشردانشگاهی با این دستاورد ملی بود. در مدت زمان ۸ روزه این تور علمی، تقریبا فاصله دو هزار و ۷۰۰ کیلومتری منطقه آزاد انزلی تا منطقه آزاد کیش طی شد.

از آنجایی که این  خودروی خورشیدی در حال ارتقا است نسخه 4.5 آن به زودی رونمایی می شود.

آرمین پورعبدی، مدیر ساخت و تولید خودروی غزال گفت: غزال 4.5،  شتاب صفر تا صد آن ۹ ثانیه است، هنوز رنگ نشده که بعد از رنگ آمیزی رونمایی خواهد شد.

وی درباره مزیت غزال ۴.۵ نسبت به غزال ۳ گفت: غزال ۴.۵ چهار نفره شده و شتاب آن نسبت به ورژی های قبلی بهبود یافته است. چرخ های این نوع از غزال به موتور وصل می‌شود و به این شکل نیست. شبیه خودرو‌هایی داخلی و خودروهایی که مردم استفاده می‌کنند، شده است. 

پورعبدی در خصوص پرفورمنس این محصول گفت: از این نظر از غزال ۳ عقب‌تر است به این دلیل که این پلتفرم روی مسابقات است ولی هر چقدر به خودروی شهری نزدیک شود مسائل پرفورمنسی تاثیر می‌گذارد و روی بهبود آن تلاش می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که پنل خورشیدی در نسل ۴.۵ کجا نصب شده است، گفت: پشت قسمتی که صاف است پنل خورشیدی نصب می شود که نزدیک به ۵ متر مربع است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کار‌های نهایی غزال ۴.۵ انجام می‌شود، گفت: قول داده اند امسال رونمایی شود. 

پورعبدی با بیان اینکه غزال ۳ خزر تا خلیج فارس را طی کرد گفت: احتمالا غزال ۴.۵ مسابقات نرود چرا که یک بار به مسابقات رفت و در دبی آسیب دید. قصد داریم آنرا به مابقات بفرستیم اما شاید همراه با غزال 5 باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته