دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

به‌روزرسانی صنعت ذوب آهن با همراهی دانش‌بنیان‌ها

به‌روزرسانی صنعت ذوب آهن با همراهی دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به الزام افزایش مشارکت با بخش‌های علمی کشور، ارتباط با دانشگاه‌ها از اهداف مهم بخش‌های صنعتی کشور است تا صنایع مختلف بتوانند به دلیل نیاز بازار داخل و صادراتی، محصولات تولیدی را به‌روزرسانی کنند.
کد خبر : 911962

مهدی کوهی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر اینکه سهم شرکت‌های دانش‌بنیان درتحقق اهداف توسعه تولید چقدر است، گفت: یکی از اولویت‌های شرکت، تأمین ریل داخلی است و در نهایت با توجه به تأمین نیاز داخل، محصولات تولیدی به بازارهای هدف صادر می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی گفت: برای صادرات ریل های تولید داخل  در حال رایزنی با کشور‌های همسایه هستیم. آمادگی ساخت هر سفارشی از سوی متروی کلان شهر‌ها و راه آهن را داریم و محصولات نیز مطابق با استانداردهای سختگیرانه‌تر از میزان درخواست که سفارش دهنده مورد نظر دارد را  با ضمانت تولید و تحویل می دهیم.   

تعریف پروژه‌های دانش‌بنیانی

کوهی تاکید کرد: پروژه‌ای از نظر معاونت علمی دانش‌بنیان است که برای بار اول تولید می‌شود و اگر این تأییدیه دریافت شود، پروژه قابلیت این را پیدا می‌کند که به صورت تشریفات و تهاتر رقم پروژه با مالیات بهره‌مند شود. همین‌طور با توجه به نوپا بودن دانش‌بنیان‌ها پروژه در معاونت علمی ریاست جمهوری بیمه می‌شود والبته با دارابودن این خاصیت، همچنان مشتاق به همکاری با دانش‌بنیان‌ها و توسعه صنعت کشور هستیم.

ذوب آهن اصفهان

وی گفت: با توجه به نیاز کشور به ارز، سیاست شرکت ذوب آهن اصفهان صادرات محصولات تولیدی است و بیش از ۶۰ درصد محصولات با توجه به تولیدات با فناوری روز و تکنولوژی جدید راهی بازارهای صادراتی می شود.

کوهی ادامه داد: ۸۵ درصد  قطعات مورد نیاز شرکت به دست متخصصان و کارگران این شرکت ساخته می شود. از این جهت آمادگی داریم که قطعات سفاری صنایع مختلف را با علم روز و تکنولوژی بالا تولید کنیم.

به‌روزرسانی خط تولید و توسعه با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

 این مسئول حوزه صنعتی تاکید کرد:‌از همین رو در حال رایزنی برای تولید قطعات راه آهن و پتروشیمی هستیم. بنا داریم با ارتباط با دانشگاه ها، سطح علمی تولیدات را به روزرسانی کرده و از ظرفیت دانش بنیان‌ها و معاونت علمی و البته با توجه به شعار سال، مشارکت مردم در حوزه تولید استقبال کرده و برای افزایش تولیدات و پیشبرد اهداف استفاده می‌کنیم. از این رو همکاری و مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی از برنامه‌های تبیین شده در شرکت ذوب آهن اصفهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ذوب اهن صنعت فولاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته