دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1403 - 12:08

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟
باشگاه فوتبال آرسنال در تابستان گذشته خط میانی تیمش را با خرید دکلان رایس تقویت کرد و در پنجره نقل و انتقالاتی بعدی همین سیاست صحیح را برای قدرت بخشیدن بیشتر به قلب تپنده اش در پیش خواهد گرفت.
کد خبر : 911809

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرسنال فصل موفقیت آمیزی را پشت سرگذاشته است. توپچی‌ها حتی اگر در واپسین هفته فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ هم به مقام قهرمانی دست نیابند و جام قهرمانی را در دستان بازیکنان منچسترسیتی ببینند، خوشحال خواهند بود که تا ایستگاه پایانی پابه پای آبی آسمانی‌ها در رقابتی تنگاتنگ ماندند. در شرایط حاضر که تنها یک هفته تا پایان فصل «پریمیر لیگ» باقی مانده، لندنی‌ها همچنان شانس جام گرفتن را دارند.

اما هر اتفاقی که برای میکل آرتتا و شاگردانش رخ دهد، حتی با شگفتی روز وستهام مقابل منچسترسیتی قد علم کند و یکشنبه توپچی‌ها از سد اورتون بگذرند و قهرمان شوند، باز در مقام تقویت خود برخواهند آمد.

آنگونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، تیم لندنی دنبال بازیکنان توانمند جدیدی خواهد بود و در این میان اولویت برای «موتورخانه تیم» یعنی خط هافبک است.

*حد تحمل هواداران آرسنال

در این نکته شک و تردیدی نیست که آرسنال تحت هدایت آرتتا، پیشرفت چشمگیری کرده است. هواداران پرشمار تیم نیز از این بابت خرسندند. آنها برای بازگشت روز‌های خوب، زیاد صبرکرده اند. حتی حالا هم اگر به قهرمانی لیگ نرسند، نیز بازهم صبوری به خرج خواهند داد. با این حال تحمل آنها هم حدی دارد و مدیریت باشگاه و سرمربی اسپانیایی به این موضوع واقف هستند. آنها می‌خواهند همانند دوران آرسن ونگر، تیم آنقدر قدرتمند و طلایی شود که منچسترسیتی پپ گواردیولا را به چالش بکشد. در واقع می‌خواهند آنقدر قدرت بگیرند که جلوی یکه تازی‌های تمام نشدنی سیتیزن‌ها گرفته شود.

تیم دارای ترکیب اصلی قوی و با پتانسیل بالاست، اما انتظار می‌رود پنجره تابستانی بی رحمانه‌ای در شمال لندن رخ دهد. قراراست اصلاحاتی در برخی پست‌ها صورت گیرد.

طبق گزارش ها، آرتتا بیشتر علاقمند به تقویت قلب تپنده تیمش یعنی خط میانی است. او تابستان قبل دکلان رایس را با مبلغ ۱۰۵ میلیون پوند به خدمت گرفت و در کل فصل شاهد تحول اساسی در ساختار خط میانی تیمش بود.

حالا هم گفته می‌شود لندنی‌ها نیاز به خریدی مشابه دارند هرچند که مشخصات هافبک مورد نظرشان هنوز مشخص نیست. بنابر این آنها با ۵ گزینه مختلف برای تقویت موتورخانه خویش مواجه هستند، اما این گزینه‌ها شامل چه نفراتی هستند؟

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

۱-فرانکی دیونگ

فرانکی دیونگ فوتبالیست ارزشمندی است. هرچند برخی رسانه‌ها می‌گویند هافبک هلندی در بارسلونا با افت مواجه شد.در واقع بی ثباتی مالی باشگاه کاتالانی و همچنین مصدومیت‌ها به چنین بازیکن تکنیکی کمکی نکرده، اما به هرحال ستاره‌ای در سطح او هرگز نباید «یک بار مصرف» در نظرگرفته شود!

با این حال زمزمه‌های مداومی در مورد جدایی اش شنیده می‌می شود، هرچند دکو، مدیر ورزشی باشگاه گزارش‌های انتشاریافته مربوط به فروش تابستانی اش را رد کرده باشد.با این حال «چشم‌های تیزبین» تیم‌های بزرگ همچنان به قدرت و توانایی ملی پوش هلندی اذعان دارند و با کمی تحقیق و بررسی می‌توان فهمید نامش در فهرست خرید خیلی از تیم‌ها هست.

در روز‌های اخیر البته برخی منابع انگلیسی گزارش کردند دیونگ از حضور در جزیره بدش نمی‌آید و به حضور در تیمی مثل آرسنال و شروع ماجراجویی در ۲۷ سالگی علاقه نشان می‌دهد.

برهمین اساس آنهایی که به باشگاه لیگ برتری نزدیک هستند عنوان می‌کنند اگر آرسنال بتواند رقم معقول با وضعیت کنونی بازار نقل و انتقالات ارائه دهد، امکان دسترسی به چنین هافبک باارزشی را خواهد یافت.آنوقت لژیونر خوشفکر می‌تواند در نقش‌های بی شماری در میانه میدان تیم عمل کند و مکملی عالی برای رایس در فصل بعد شود.

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

۲-مارتین زوبیمندی

علاقه توپچی‌ها به زوبیمندی مربوط به دیروز و پریروز نیست. آنها ماه هاست به چنین هافبک موثری میل و تمایل نشان می‌دهند. چرا که باوردارند اگر ستاره ۲۵ ساله و اسپانیایی رهسپار لندن شود، تیم جدیدش «چفت و بست» بیشتری در میانه میدانش خواهد داشت.

مارتین باوجودی که در رئال سوسیداد خیلی بازی اش به چشم نیامده، از یک فصل خوب لذت برده و موضوع عدم حضور یارانش در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند وی را متقاعد برای یافتن راهکاری کند.

در هفته‌های اخیر روزنامه‌های ورزشی مثل آس و مارکا اسپانیا گزارش کردند ژابی آلونسو، سرمربی موفق بایرلورکوزن آلمان تمایل به همکاری مجدد با شماره ۴ سن سباستین را دارد.با آگاهی از این موضوع، به طور قطع سران تیم انگلیسی باید دقت کنند چنین مهره ارزشمندی را بیهوده از دست ندهند.

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

۳-برونو گیمارش

روزنامه سان به تازگی گزارشی در مورد گیمارش منتشرکرد که در آن دلیل آورد توانمندی‌های هافبک ۲۶ ساله بسیار بوده که هنوز ناشناخته مانده است اما شایعاتی هم در مورد احتمال فروش وی و آلکساندر ایزاک در پایان فصل جاری نزد «سیاه و سفید ها» شنیده می‌شود.

گیمارش از زمانی که در ژانویه ۲۰۲۲ تیم لیون را ترک کرد و به نیوکاسل یونایتد پیوست، نقشی کلیدی در پیشرفت و صعود تیم به لیگ قهرمانان داشت.

ستاره برزیلی که اغلب در خط میانی مورد استفاده قرارگرفته، قادر است مراحل دیگر ترقی را درتیمی همچون آرسنال طی کند. بسیاری از تحلیل گران معتقدند او می‌تواند قابلیت‌های افزون تری را نمایان سازد و نقش کاملا پیشرفته‌ای را زیر نظر آرتتا برعهده گیرد. او چهره‌ای است که اگر راهی چنین تیمی شود، حتی بدون مالکیت توپ هم می‌تواند بی پروا عمل کرده و در نهایت به ارتقا بیشتر سطح فنی توپچی‌ها کمک کند.

استیو فاستر، تحلیل گر فوتبال انگلیس درباره اش می‌گوید می‌تواند نقش هافبکی همه جانبه را در تیمی جدید به خود گیرد.از این رو باید صبرکرد و دید مربی اسپانیایی چه نقشه‌ای برای جذبش می‌کشد.

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

۴- آمادو اونانا

اورتون گرفتار مشکلات مالی است و اکنون خبر می‌رسد که احتمال فروش نفراتی از جمله اونانا وجوددارد.طبق آخرین گزارش ها، آبی‌های مرسی ساید در آشفتگی مالی به سر می‌برند و از این رو نمی‌توانند از موضوع فروش یکی دو بازیکن خود اجتناب کنند.

بر همین اساس اونانا می‌تواند گزینه‌ای قابل تامل برای آرتتا باشد.البته هافبک بلژیکی مدل بازی دارد که به زعم خیلی‌ها، «چشم نواز» نیست. در واقع سبک بازی اش، کاملا در خدمت تیم بوده و در بازی هوایی فوق العاده عمل می‌کند.

از این رو اگر سرمربی تیم لندنی به این نتیجه رسیده باشد که برای فصل بعد گزینه‌ای در اختیار گیرد که بخش اعظم چالش هایش را برطرف کند، هافبک ۲۲ ساله متولد داکار می‌تواند مهره ارزشمندی باشد.

در تحلیل اخیری که روزنامه هت لاتسه چاپ بلژیک منتشرکرده، اونانا به عنوان هافبکی برشمرده شده که توانایی انتقال سریع توپ از دفاع به حمله را دارد و در ضربات ایستگاهی بسیار خطرناک عمل می‌کند.

«موتورخانه» توپچی‌های لندن بازهم تقویت می‌شود؛ ۵ گزینه آرسنال برای تقویت خط هافبک کدام گزینه‌ها هستند؟

۵- مانوئل لوکاتلی

لوکاتلی از آن دسته بازیکنانی است که قبلا هم مورد توجه آرسنالی‌ها قرارداشته؛ چرا که در سال ۲۰۲۱ یوونتوس باشگاه شمال لندن را در راه جذبش شکست داد و با مانوئل قرارداد امضا کرد اما این ملی پوش ایتالیایی موفق‌ترین دوران فوتبالش را در تورین سپری نکرده، هرچند که یکی از بازیکنان مورد اعتماد ماسیمیلانو آلگری، سرمربی تیم به شمار رفته است.

در مورد لوکاتلی خیلی چیز‌ها می‌توان گفت. ازجمله این که آرتتا آنقدر چشمان تیزبینی دارد تا متوجه شود ستاره تورینی از تکنیک بسیار بالایی برخوردار بوده و زیر نظرش بازهم می‌تواند پیشرفت کند.لوکاتلی در عین حال بازیکنی «باکس تو باکس» خواهد بود که دست سرمربی تیم لندنی را برای ارائه تاکتیک‌های متنوع بازخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته