دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایجاد سکوی شبکه نخبگان مشاور سازمان برنامه و بودجه

ایجاد سکوی شبکه نخبگان مشاور سازمان برنامه و بودجه
رییس سازمان برنامه بودجه کشور با اشاره به رویکرد دولت مردمی، جهت استفاده از ظرفیت نخبگانی، اعلام کرد: ایجاد سکوی شبکه نخبگان مشاور سازمان برنامه و بودجه، امری الزامی جهت تحقق رفع مشکل ناترازی بودجه‏ای بر مبنای برنامه توسعه هفتم است.
کد خبر : 911598

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، داود منظور در جلسه ستاد هوشمندسازی سازمان برنامه و بودجه که روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به اهمیت هوشمندسازی، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های جدید، دانش روزآمد و هوشمندسازی اساس و زیربنای رشد پایدار است و برای رسیدن به این مهم از تمام ظرفیت‌های علمی درون و برون‌سازمانی باید استفاده بهینه شود.

معاون رییس‌جمهور افزود: بهینه‌سازی ارتباطات و اتصالات سامانه‌های سازمانی در بخش‌های مختلف، باید به جد مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از هوشمندسازی، نویدبخش پیشرفت کشور است، گفت: پیگیری و طرح‌ریزی در زمینه هوشمندسازی موافقت‌نامه‌ها، ایجاد سامانه یکپارچه تحلیل داده‌های دولت برای شاخص‌های تصمیم‌ساز مدیریتی، ایجاد سامانه ارزیابی چندمنظوره داده و ستانده برای مصارف بودجه از اهم مسائلی است که می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

منظور خاطرنشان کرد: هوشمند کردن سامانه رابت جهت کشف تعادل و توازن اهداف برنامه‌های توسعه‌ای، طراحی سامانه جدید بودجه هزینه‌ای استانی با رویکرد هوشمندی، ایجاد انباره داده و هستان‌شناسی ۶۰ سال داده‌های برنامه و بودجه کشور در دستور کار برنامه‌ریزی توسعه‌ای سازمان باشد.

رییس سازمان برنامه بودجه کشور با اشاره به رویکرد دولت مردمی، جهت استفاده از ظرفیت نخبگانی، تأکید کرد: ایجاد سکوی شبکه نخبگان مشاور سازمان برنامه و بودجه، امری الزامی جهت تحقق رفع مشکل ناترازی بودجه‏ای بر مبنای برنامه توسعه هفتم است.

افشین خدامرادی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت‌گرفته در حوزه هوشمندسازی و ارائه سرفصل‌های احصاء شده در مسیر هوشمندسازی سامانه‌های سازمان، گفت: سامانه‌محور کردن فرم‌های 

۳-الف موافقت‌نامه‌های عمرانی ملی، ایجاد سامانه یکپارچه تحلیل داده‌های دولت برای شاخص‌های تصمیم‌ساز مدیریتی، ایجاد سامانه ارزیابی چندمنظوره داده و ستانده برای مصارف بودجه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد بستر موتور ضوابط برای سامانه‌های سازمان، ایجاد سامانه نوین مدیریت پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی و پروژه‌های سفر‌های استانی، اولویت‌بندی هوشمند پروژه‏های نیمه‌تمام، ایجاد سامانه نوین کمیسیون ماده ۲۳، مکان‌محوری و امضای دیجیتال در سامانه‌های سازمان و ایجاد دوقلوی دیجیتال ملی برای شبیه‌سازی محاسباتی برنامه و بودجه از موضوعات احصا شده برای هوشمندسازی در سازمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته