دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بینی بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری برای توسعه هوش مصنوعی در ایران

پیش‌بینی بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری برای توسعه هوش مصنوعی در ایران
دبیر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع گفت: امسال ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه هوش مصنوعی در ایران بودجه پیش‌بینی شده که معادل با ۱۱۰ میلیون دلار است.
کد خبر : 911539

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهنگ فصیحی دبیر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع در افتتاحیه این کنفرانس در دانشگاه امیرکبیر گفت: این کنفرانس دوروزه پس از دو سال وقفه به علت مشکلات در ثبت انجمن علمی مهندسی صنایع ایران، برگزار می‌شود. عنوان و محتوای کلی کنفرانس با توجه به موضوعات روز انتخاب شده و چرخش‌های تحول آفرین، هوشمند سازی و داده‌محوری موضوع کلی این همایش است.

فصیحی با اشاره به نقلاب صنعتی چهارم و استقرار آن در کشور‌های مختلف گفت: اگر توجه جدی به توسعه زیرساخت‌ها نشود، در توسعه کسب و کار‌ها و دستاورد‌های علمی عقب می‌مانیم. برای نمونه ژاپن ۳ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی و تربیت نیروی انسانی، کره جنوبی تا سال ۲۰۲۷، هفت میلیارد دلار برای هوش مصنوعی و عربستان سعودی صندوقی با ۴۰ میلیارد دلار برای هوش مصنوعی ایجاد کرده است و به گفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای امسال ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه هوش مصنوعی در ایران بودجه پیش بینی شده که معادل با ۱۱۰ میلیون دلار می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در زیرساخت عقب باشیم، در کسب و کار‌ها هم عقب خواهیم افتاد در این کنفرانس‌ها باید در مورد این موضوعات صحبت شود. چند نشست تخصصی با موضوع بررسی داده محوری در کسب و کار‌های نوین، داده محوری در صنعت فولاد و معدن و داده محوری در صنعت پرداخت داریم تا برگزاری این نشست‌ها باعث همزبانی بین متخصصان از رشته‌های مختلف شود.

این کنفرانس دوروزه به همت انجمن مهندسان صنایع و در دانشگاه امیرکبیر با حضور کارشناسان، صاحبان صنایع، استادان دانشگاه و دانشجویان رشته‌های مختلف مرتبط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته