دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 00:17
خوشدل در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

خبر خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به رزیدنت‌ها/ دریافت کارانه بیمارستانی از سال تحصیلی جدید

خبر خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به رزیدنت‌ها  دریافت کارانه بیمارستانی از سال تحصیلی جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: قرار است برای حفظ شرایط معیشتی دستیاران کارانه بیمارستانی به آنها تعلق گیرد.
کد خبر : 911526

علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با این سوال که چرا رزیدنت‌های دانشگاه آزاد حقوق دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: هزینه تمام شده آموزش، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. طبق اعلام وزارت بهداشت هزینه تمام شده آموزش برای یک پزشک عمومی یک میلیارد تومان است. این مبلغ با استفاده از تمام زیرساخت‌هایی است که دولت در اختیار آنها قرار داده است.

وی ادامه داد: در دوره تخصص نسبت هیئت علمی به فراگیر تخصصی، ۲ نفر به ازای یک دانشجو است. یعنی به ازای هر دانشجوی تخصص باید ۲ نفر هیئت علمی وجود داشته باشد بنابراین تعداد هیئت علمی‌ها از تعداد فراگیر‌ها بیشتر بوده که همین مسئله موجب افزایش هزینه تمام شده آموزش می‌شود. با این توضیحات بنده و اعلام وزارت بهداشت در رابطه با هزینه تمام شده پزشک عمومی، می‌توان نتیجه گرفت که هزینه آموزش برای یک پزشک متخصص مبلغ بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به این که رشته‌های دستیاری دانشگاه آزاد افزایش یافته است گفت: قرار است برای حفظ شرایط معیشتی دستیاران به آنها کارانه بیمارستانی تعلق گیرد. درحال حاضر دستمزد طبابت رزیدنت‌ها برای استاد است، زیرا دستیاران زیر نظر آنها فعالیت می‌کنند.

خوشدل خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی جدید دستیاران سهم رزیدنتی دریافت خواهند کرد. استعلام‌های لازم انجام و دستورالعمل‌های جدید ابلاغ شده است. ان شاءالله از مهر ماه سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته