دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر علمی کنفرانس مکانیک سنگ ایران:

مقالات کنفرانس قبلا به مرحله‌ی اجرا در صنعت رسیدند

مقالات کنفرانس قبلا به مرحله‌ی اجرا در صنعت رسیدند
مقالات ارائه شده در نهمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران حاصل تلاش و تحقیقاتی است که پیش‌تر در معادن، تونل‌ها و آزاد راه‌ها و راه‌های کشور اجرایی شدند و حاصل آن‌ها در این کنفرانس منتشر شده است.
کد خبر : 911508

پرویز معارف‌وند دبیر علمی کنفرانس مکانیک سنگ ایران در گفت وگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به انتشار فراخوان این رویداد از سال گذشته اشاره کرد و گفت: با پایان مهلت ارسال آثار، تعداد 200 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در پردازش اولیه مقالاتی که به حوزه مکانیک سنگ  مربوط بودند را قبول داوری کردیم و آن هایی که به معدن بیشتر می پرداخت را برای ارائه در کنفرانس معدن قرار دادیم که در نهایت تعداد 58 مقاله علمی که حاصل زحمات اساتید و دانشجویان این حوزه بود، پذیرفته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: مقالاتی که حاصل تحقیقات عملی و در  ساخت تونل ها و سازه های بزرگ زیر زمینی و سدها مورد استفاده قرار گیرد را انتخاب کردیم که در این کنفرانس همه به ارائه مقالات خود می پردازند و مباحث آن ها توسط اساتید و متخصصان به چالش کشیده می شود تا نتیجه بهتری را برای نقد وبررسی پیشرفت علم و کاربردی شدن علم مکانیک در صنعت فراهم کنیم.

وی در خصوص نحوه حضور داوران و نوع نگاه به انتخاب آثار هم گفت: تقریبا تمام داوران از اساتید و سرآمدان رشته مکانیک سنگ دانشگاه های معتبر کشور بودند که کار ارزیابی آثار را انجام دادند و از این حیث باید گفت که خروجی مقالاتی که در ارائه ی این دو روز برگزاری کنفرانس شاهد هستیم از کیفیت و سواد پژوهشی بالایی برخوردار است و تقریبا در فضای عملی و کاربردی کشور قدرت پیاده سازی را در حوزه های معدن، صنعت و نفت دارا است.

وی به سومین دوره برگزاری این رویداد در دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد و بیان داشت: در سال 1386 عضو تیم داوری بودم و در بهمن 1395 در کسوت تیم اجرایی بودم والان هم که در مقام کمیته علمی فرصت حضور دارم باید بگویم که علم مکانیک سنگ در این سال ها خیلی پیشرفت کرده است و شاهد ارائه مقالات و حضور چشمگیر در حوزه های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: مقالاتی که در این رشته ارائه شدند، تنها مقالات بنیادی نیستند و قبلا در صنعت پیاده سازی شدند و حاصل تلاش و تحقیقی است که پیش تر در معادن، تونل ها و آزاد راه ها و راه های کشور اجرایی شدند  و حاصل آن ها در این کنفرانس منتشر شده است و امیدوارم که دانشجویان این رشته که از نخبگان جامعه مهندسی کشور هستند بیشتر همت کنند تا این رشته تقویت شود.

گفتنی است؛ نهمین کنفرانس مکانیک سنگ با همت انجمن مکانیک سنگ ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری دانشگاه­ ها، وزارتخانه ­ها و سازمان­ های ذیربط روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه سال 1403 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سنگ مکانیک همایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته