دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲ هزار و ۸۰۶ تخلف در ۱۴۰۲ باید با نظام پیشگیرانه کاهش پیدا کند

۲ هزار و ۸۰۶ تخلف در ۱۴۰۲ باید با نظام پیشگیرانه کاهش پیدا کند
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۸۰۶ در سال گذشته تخلف داشتیم که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ رای قطعی شد و باید با نظام پیشگیرانه کاهش پیدا کند.
کد خبر : 911491

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری ستاد عالی آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳ که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه‌ای برای ایجاد عدالت آموزشی بیشتر است. بهره‌‌وری از اولین اساس نظام تعلیم و تربیت است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این فرصت را قرار داد تا تمرکز و توجه بیشتری به برنامه درسی و ارتقای کیفیت داشم. همچنین باید از حافظه‌محوری گذر کنیم و به سمت شایستگی‌محوری سوق پیدا کنیم.

کاظمی ادامه داد: کیفیت آموزش در سراسر استان‌ها تا کف مدارس مورد پایش قرار گرفت. نتایج کنکور حاکی از آن بود که به سمت عدالت پیش میرود و رتبه زیر هزاری که به مناطق کم‌برخوردار اتفاق افتاد حاکی از آن بود که دانش‌آموزان با توجه به سابقه تحصیلی زمینه موفقت خود را فراهم می‌کنند.

با تاثیر ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی می‌توانیم عدالت آموزشی را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت و با برقراری یک آزمون استاندارد آمادگی بیشتری را می‌توانیم برایشان فراهم کنیم.

کاظمی ادامه داد: دانش‌آموزان با پایگاه‌های علمی، آزمون‌‌های شبه نهایی می‌توانند با سوالات استاندارد فراهم شود و این کار با همکاری معاونت آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و مرکز سنجش انجام شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و در اختیار طراحان نیز قرار میگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: آزمون و امتحان برگزار می‌شود؛ اما امنیت و سلامت آزمون‌ها مورد اهمیت است. ممکن است برخی از دانش‌آموزان و افراد خاص تخلفاتی داشته باشند و برگرفته از قانون رسیدگی به تخلفات رسیدگی به تخلفات جنبه ملی و اجتماعی بیشتری را خواهد داشت، چراکه سال گذشته به تخلفات بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش پرداخته می‌شد.

کاظمی ادامه داد: رویکرد بر اساس نظام تعلیم و تربیت، نظام پیشگرانه است و تخلفی را امیدواریم نداشته باشیم؛ قبل از شروع آزمون‌ها اطلاعات اطلاع‌رسانی شده و در کارت ورود به جلسه مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر آپ ابراز کرد: این موضوع باعث ایجاد امنیت می‌شود و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان بسیار مهم است. همچنین جلسات تبیینی برای اعمال نظارت مطلوب و مراقبت کافی برگزار شد.

کاظمی اظهار کرد: اگر دانش‌آموز تخلف کند، تخلف از رئیس حوزه آزمون گزارش می‌شود، کمیته تخصصی بررسی می‌کند و همه آرا نسبت به بررسی و اعلام رای اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تصمیمی از هیئت بدوی اخذ و به دانش‌آموزان اعلام می‌شود و آن‌ها ۱۰ روز زمان اعتراض دارند و پس از این ۱۰ روز رای قطعی صادر می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در آزمون نهایی به صورت مجموع شرکت‌کردند و ۲ هزار و ۸۰۶ تخلف داشتیم که از این رای ۲ هزار و ۶۴۳ رای قطعی شد و سایر آرا به صورت تجدید‌نظر صادر شد و ۲۳ مورد از آن‌ها حکم برائت خود را اخذ کردند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هزار و ۶۷۲ دانش‌آموز ابزار تخلف به همراه داشتند و ۳۵۹ مورد از آن‌ها از این ابزار استفاده کردند. ۱۳ مورد انتشار و افشای سوالات بعد از شروع آزمون بود که باید پیشگیرانه عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته