دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 12:09

احداث بیمارستان‌های مقاوم و مقاوم سازی سازه‌ها؛ ۲ پروژه از طرح «بهتاب» اجرایی شد

احداث بیمارستان‌های مقاوم و مقاوم سازی سازه‌ها؛ ۲ پروژه از طرح «بهتاب» اجرایی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ۱.۵ سال تلاش مشترک توانستیم کار مهمی را در پروژه «بهتاب» ٢ به سرانجام برسانیم. ۱۱ پروژه شناسایی شد و از این ۱۱ پروژه در دو پروژه مهم ساری و بوشهر موفق به اجرای در بخش‌های مختلف شدیم.
کد خبر : 911470

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز مراسم اختتامیه پروژه«بهتاب» ٢ (بهبود تاب آوری بیمارستان ها) که با همکاری مشترک کمیته ملی اسکان بشر وزارت راه و شهرسازی، آژانس هبیتات سازمان ملل و با حمایت مالی دولت ژاپن انجام شده است؛ با حضور سفیر ژاپن، نماینده سازمان ملل متحد، روسای دفاتر تخصصی و مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

علی نبیان در این مراسم گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وطیفه ساخت و بهسازی ساختمان عمومی کشور  را برعهده دارد و ما تلاش می‌کنیم که به وظیفه خود عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ادامه داد: پس از ۱.۵ سال تلاش مشترک توانستیم کار مهمی را در این پروژه به سرانجام برسانیم. ۱۱ پروژه شناسایی شد و از این ۱۱ پروژه در دو پروژه مهم ساری و بوشهر موفق به اجرای در بخش‌های مختلف شدیم.

نبیان گفت: بخش مطالعات و ازریابی عملکردی سازه‌های طراحی شده بین یو ان هپیتات و مجموعه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به صورت مشترک انجام شد که موجب افزایش توان علمی ما شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الزامات اجرای این پروژه موجب اتفاقات خوبی شد. همچنین با استفاده از منابعی که از طریق دولت ژاپن اختصاص داده شد بحث ارتقا دانش مهندسی و فنی را در دستور کار داشتیم. «بهتاب» ۲ به پایان رسید و در تلاش هستیم تا«بهتاب»۳ را نیز به اجرا بگذاریم.

احداث بیمارستان‌های مقاوم در برابر زلزله

در ادامه این برنامه مدیرکل امور مهندسین و فناوری های نوین  سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی نیز با ارایه توضیحات در خصوص پروژه «بهتاب» گفت:‌از جمله اهدافی که ما در این پروژه دنبال می کردیم احداث بیمارستان‌های مقاوم در برابر زلزله و همچنین مقاوم سازی سازه‌ها را در دستور کار داشتیم.

علی ثباتی گفت: بالغ بر ۱۰ جلسه اولیه آشنایی با روش کار برگزار شد و همچنین بیش از ۱۵ جلسه هدایت فنی برگزار شد. در دو بیمارستان ساری و بوشهر عملیات اجرایی داشتیم. طراحی بیمارستان ساری مربوط به ۱۰ سال گذشته بود که با بهره گیری از تجربه مطالعاتی همکاران پروژه مقاوم سازی ان از طریق اجرای وال پست و سازه‌های مدولار و اتصالات انعطاف پذیر انجام شد.

این کارشناس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی تصریح کرد: شایان ذکر است که نرم افزاری نیز در این رابطه تهیه شده است بیمارستان‌ها را بر اساس اولویت برای مقاوم سازی مشخص می‌کند.همکاری با نهاد‌های دانشگاهی کشور ژاپن نیز برای توسعه فناوری انجام شده است. تمام بیمارستان‌های ما سطح خطر ۲ را پاس کرده ولی در سطح خطر ۱ و برای استفاده بی وقفه ملاحظاتی وجود دارد. اتصالات انعطاف پذیر برای اولین بار در کشور ساخته و به کارگیری شد. بخش سومی که در بیمارستان ساری و بوشهر انجام شد استفاده از ساپورت‌های صنعتی بود. همچنین در سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی دوره‌های اموزشی متناسبی در این رابطه برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته