دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 15:25
منصوری مطرح کرد؛

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه استان مازندران

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه استان مازندران
معاون اجرایی رئیس‌ جمهور از اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای دور دوم سفر رئیس‌ جمهور به استان مازندران خبر داد.
کد خبر : 911392

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌ جمهور، امروز در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان مازندران اظهار کرد: برای دور دوم سفر ریاست‌ جمهوری به استان مازندران، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌ است.

وی افزود: پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن، یک هزار تخت بیمارستانی جدید، پارک بزرگ ۵۰۰ هکتاری ساری و سد گلورد از جمله طرح‌هایی است که با حضور رئیس‌ جمهور در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

در این نشست، استاندار مازندران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، بهداشت و همچنین بنیاد مسکن حضور داشتند.

از جمله طرح‌های مورد بررسی در این نشست می‌توان به تکمیل دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، عملیات آبخیزداری، توسعه بنادر صیادی، تکمیل استادیوم فوتبال هفتم تیر بابل، ایمن‌سازی مدارس و… اشاره کرد.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیئت دولت برای دومین بار در سفر قالب استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رییس دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رییس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رییس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته