دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 14:59

پوتین به چین می‌رود

پوتین به چین می‌رود
رئیس‌جمهور روسیه در اولین سفر خارجی بعد از آغاز دور پنجم زمامداری خود، تا دو روز دیگر عازم چین می‌شود.
کد خبر : 911378

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دعوت «شی جین‌پینگ» همتای چینی، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت برای سفری دوروزه به پکن عزیمت می‌کند.

وی افزود: شی و پوتین در مورد همکاری در زمینه‌های مختلف و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین هم اعلام کرد که پوتین در جریان سفر خود به پکن با «لی‌چیانگ» نخست‌وزیر چین هم برای گفتگو درباره همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه دیدار خواهد کرد.

این بیانیه افزود: سران دو کشور در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات ازجمله مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی بحث خواهند کرد و مسیر‌های اصلی برای توسعه بیشتر همکاری عملی بین روسیه و چین را مشخص خواهند کرد.

این اولین سفر خارجی پوتین پس از پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری است که اواخر اسفندماه سال گذشته برگزار شد.

طی دو سال گذشته، غرب با نگرانی شدید روابط رو به رشد چین و روسیه را زیر نظر دارد؛ چراکه مسکو و پکن در حوزه‌های دفاعی و تجاری به یکدیگر نزدیک شده‌اند و به دنبال گسترش تأثیرگذاری در عرصه بین‌المللی هستند.

چند روز قبل از شروع جنگ اوکراین، پکن و مسکو از آغاز یک شراکت «بدون محدودیت» خبر دادند و حتی در شرایطی که اکثر کشور‌های غربی روابط با مسکو را قطع کردند، آنها روابط دوجانبه را گسترش داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته