دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 11:15

فرهنگ‌سازی به سبک رئال مادرید؛ جام نگرفتند تا هواداران تیم سقوط کرده ناراحت نشوند

فرهنگ‌سازی به سبک رئال مادرید؛ جام نگرفتند تا هواداران تیم سقوط کرده ناراحت نشوند
در پایان بازی تیم‌های رئال مادرید و گرانادا اتفاق جالب توجهی رخ داد که درس‌های زیادی برای فوتبال ما داشت. 
کد خبر : 911058

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، رئال مادرید گرانادا را برد و این تیم به رقابت‌های دسته پایین‌تر لالیگا سقوط کرد. رئالی‌ها قصد داشتند جشن قهرمانی را بعد از این بازی برگزار کنند و جام بگیرند، اما وقتی دیدند بازیکنان و هواداران گرانادا ناراحت هستند و به خاطر شکست و سقوط به دسته پایین‌تر اشک می‌ریزند، قید انجام این کار را زدند تا علاوه بر فوتبال به همه اسپانیا و همه دنیا درس اخلاق هم داده باشند. 

شاید تعریف ما از فیرپلی در فوتبال فقط بیرون زدن توپ در هنگام مصدومیت یک بازیکن باشد، اما رئال مادرید فیرپلی واقعی را معنا کرد و به همه درس اخلاق داد. رئالی‌ها می‌توانستند جشن بگیرند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند و به همه بگویند که فوتبال برد و باخت دارد و ما کاری به ناراحتی رقیب نداریم، اما چنین کاری را نکردند تا علاوه بر مدال قهرمانی، مدال انسانیت را هم به گردن بیندازند.

فوتبال در اروپا مثل کشور خودمان حواشی زیادی دارد و گاهی اوقات اتفاقات منفی و حاشیه‌های زشت روی همه چیز سایه می‌اندازد، اما به هر حال از این دست حرکات انسانی هم در دنیای فوتبال دیده می‌شود که امیدواریم مشابه آن را در فوتبال خودمان هم ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته