دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید طهرانچی از رویداد صدرا و دبیرستان دخترانه سما نجف‌آباد

بازدید طهرانچی از رویداد صدرا و دبیرستان دخترانه سما نجف‌آباد
دکتر طهرانچی از رویداد صدرا و دبیرستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بازدید کرد.
کد خبر : 910972

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان اصفهان، صبح امروز از دبیرستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بازدید کرد و با حضور در کلاس‌های این دبیرستان و دیدار و گفتگو با دانش‌آموزان سما، ایام روز دختر و دهه کرامت را تبریک گفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با حضور در چهارمین رویداد صدرا واحد نجف آباد، از غرفه‌های این رویداد بازدید و با دانشجویان شرکت کننده دیدار و گفتگو کرد.

دکتر طهرانچی در حاشیه این بازدید گفت: امروز ایجاد امید و ارائه تصویر روشن از آینده برای جوانان، از اهمیت زیادی برخوردار است. در رویداد صدرا بیش از آنکه دانشجویان جذب صنعت شوند، وقتی در این فضا حضور می‌یابند، احساس می‌کنند که افق آینده باز است و آنگونه که القا می‌شود، آینده تاریک و بسته نیست.

وی ادامه داد: رویداد صدرا رابطه جدی بین صنعت و دانشگاه برای امیدبخشی به نسل جوان است. این رویداد مسیری برای هدایت جوانان به سمت آینده شغلی و تحصیل است. جوانان در مصاحبه‌هایی که با مشاغل دارند، مسیر خود را تنظیم می‌کنند و این موضوع بسیار مهم است. نشاطی که در این محیط می‌بینیم، برای بنده که خادم دانشجویان هستم، بسیار شعف انگیز است چرا که اگر دانشجویان را ببینیم، چهره عبوس نیست بلکه بشاش هستند، چون در محیط شاداب، آینده شغلی خود را می‌بینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: رویداد صدرا به عنوان پلی بین دانشگاه و جامعه و آینده روشن ایران است. در کنار صدرا، طرح پویش اشتغال را داریم که دانشجویان از این طریق به سمت اشتغال و جامعه منتقل شده و دوره‌های پویشی را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار دانشجو طی دو ترم گذشته وارد طرح پویش شده‌اند، گفت: بنا داریم ۱۰ درصد دانشجویان ورودی که حدود ۴۰ هزار نفر می‌شود را در طرح پویش جذب کنیم. دو طرح پویش اشتغال و رویداد صدرا ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد نجف آباد بود که امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود.

چهارمین دوره رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) واحد نجف آباد ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت در سالن حججی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود. در این دوره، تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو ثبت نام اولیه خود در مشاغل را انجام داده‌اند. 

این دوره از رویداد صدرا به صورت تخصصی به فرصت‌های شغلی مربوط به رشته‌های علوم انسانی، هنر، معماری و حقوق اختصاص یافته است؛ و بیش از ۵۰ غرفه در آن حضور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته