دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 15:19
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح‌کرد:

استفاده از محصولات دانش‌بنیان راهکار افزایش عمر مفید رویه‌های آسفالتی

استفاده از محصولات دانش‌بنیان راهکار افزایش عمر مفید رویه‌های آسفالتی
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین به عنوان راهکاری برای افزایش عمر مفید رویه‌های آسفالتی تاکید کرد.
کد خبر : 910941

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنااز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدمهدی حیدری در جریان بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از واحد‌های تولیدکننده قیر و یکی از واحد‌های دانش‌بنیان در حوزه محصولات آسفالت، بتن و پوشش گوگردی، افزود: یکی از معضلات جدی و هزینه‌بر در کشور، پایین بودن عمر مفید رویه‌های آسفالتی است که برای نگهداری وضع موجود دست‌کم ۲۵۰ همت اعتبار نیاز است.

وی بیان‌داشت: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی در کشور و تهاتری بودن قیر مصرفی، نزدیک‌به ۱۰ درصد از هزینه مزبور تامین می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه‌داد: با تغییر رویکرد در مدیریت ساخت و نگهداری راه‌های کشور و استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، می‌توان عمر مفید رویه‌های آسفالتی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

وی اضافه‌کرد: در این راستا این مرکز چندین سال بر روی فناوری‌های نوین با هدف کاهش هزینه و افزایش کیفیت مخلوط‌های آسفالتی، پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی متعددی را انجام داده و به نتایج خوبی رسیده است که برخی از آنها در پروژه‌های نمونه با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور اجرا شده و نتایج میدانی آنها نیز مثبت است؛ به عنوان نمونه می‌توان به آسفالت پودر لاستیکی، استفاده از تراشه آسفالت، آسفالت گوگردی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته