دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زلفی گل در جمع استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی:

استاد پاسخگو، نسل پاسخگو تربیت می‌کند

استاد پاسخگو، نسل پاسخگو تربیت می‌کند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تربیت و تحویل جامعه دهیم، به عنوان استاد نیز باید در زمینه تدریس، امتحان و نمراتی که به دانشجویان می‌دهیم، پاسخگو باشیم.
کد خبر : 910533

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در آیین بزرگداشت «مقام استاد» در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی ضمن تقدیر از این دانشگاه برای برنامه گردهمایی اعضای هیئت علمی و خانواده‌های آنها، این اقدام دانشگاه علامه‌طباطبائی را ستودنی دانست و افزود: این کار می‌تواند برای دانشگاه‌های دیگر نیز الگو شود.

وی ضمن تاکید بر تلاش هرچه بیشتر به منظور افزایش وابستگی و علاقه سازمانی در بین اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها افزود: یکی از راه‌های افزایش وابستگی و علاقه سازمانی، همین است که نشان دهیم، خانواده اعضای هیات علمی و یاوران علمی، همان حرمتی را دارد که عضو هیات علمی دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معتقداست: هر چه خانواده‌ها هماهنگ‌تر، همراه‌تر و کمک کار باشند، عضو هیات علمی دانشگاه نیز با دغدغه کمتری می‌تواند کار علمی خود را انجام دهد.

وی افزود: اگر در سال، چند بار این کار، هم برای اعضای هیات علمی و هم برای یاوران علمی انجام شود، ضمن اینکه باعث مودت و محبت می‌شود، بهره‌وری خانواده بزرگ دانشگاه را نیز بسیار افزایش می‌دهد.

زلفی گل در ادامه یادآورشد: علما به ما یاد داده‌اند که معلمی رسالت و شغل انبیا است و معلمی نعمت بزرگی است که خداوند نصیب ما کرده است، پس باید قدر آن را بدانیم.

وی با تاکید براینکه، قدرتی که یک معلم دارد هیچ کس ندارد، اضافه کرد: گاهی با یک آفرین گفتن و یک تشویق استاد یا حتی گاهی تذکر یا کمک معلم به دانش‌آموز یا دانشجو، تاثیری می‌گذارد که سال‌های سال استمرار پیدا می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: معلم نباید فقط به فکر مفاهیم درسی باشد بلکه باید همه شئونات دانشجوی خود را مدنظر گیرد.

وی ادامه داد: برای این کار ما، موضوع استاد راهنما که فراموش شده بود را دوباره در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کردیم و کسب واحد موظف گذاشتیم تا برای هر ورودی یک استاد راهنما درنظر گرفته شود و این استاد راهنما سالی چند جلسه با دانشجویان داشته و آنها را راهنمایی و هر کار آموزشی دانشجو را بررسی و تایید کند، با دانشجو ارتباط داشته باشد و مانند یک پدر و مادر مهربان، امور دانشجویان را مدیریت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کرده و فرزندان خود را به ما سپرده‌اند، افزود: باید تلاش کنیم امانت‌دار خوبی باشیم و شک نکنیم هر چه خالصانه و صادقانه به دانشجویان، مانند فرزندان خود نگاه کنیم، خداوند بزرگ که علم، قدرت و ثروت مطلق است، به زندگی ما برکت می‌دهد.

وی خطاب به اساتید حاضر در این جمع تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تربیت و تحویل جامعه دهیم، خودمان به عنوان استاد نیز باید در زمینه تدریس، امتحان و نمراتی که به دانشجویان می‌دهیم، پاسخگو باشیم.

زلفی گل گفت: رویت برگه‌های امتحانی بخشی از فرایند آموزشی است، نمرات در سرنوشت دانشجو تاثیر دارد؛ بنابراین باید مواظب رفتار، گفتار و کردار خود باشیم. همانگونه که دوست داریم معلمان با فرزندانمان رفتار کنند، ما سعی کنیم بهتر از آن را برای فرزند دیگران انجام دهیم و مطمئن باشیم خداوند می‌بیند و برای ما جبران می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته