دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 13:24
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

راه‌های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی‌های نو

راه‌های نفوذ تکنولوژی به صنعت انرژی‌های نو
یک کارشناس بازار سرمایه با تأکید براینکه اتصال بازار انرژی به بورس و اجرای قواعد بازار آزاد در این حوزه باعث کاهش فساد خواهد شد، گفت: عرضه انرژی‌های نو و پاک در بازار رقابتی انرژی باعث نفوذ بیشتر تکنولوژی به صنعت تولید انرژی می‌شود.
کد خبر : 909841

حمید میرمعینی با اشاره به وضعیت تولید و قیمت انرژی به ویژه انرژی‌های نو و عرضه آن در بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بورس انرژی به عنوان یه سازمان تکامل یافته در تمام دنیا برای معاملات ارزان و شفاف انرژی به کار می‌رود.

وی ادامه داد: بورس‌ها وظیفه شفاف سازی و افزایش عمق تحلیل بازار را بر عهده دارند. بورس در هر زمینه‌ای عصاره و نماد اقتصاد بازار آزاد است؛ از این رو ورود بورس به بازار انرژی بسیار پسندیده است.

راه افزایش کارایی و سطح دسترسی افراد به انرژی

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اتصال بازار انرژی به بورس و اجرای قواعد بازار آزاد در این حوزه باعث کاهش فساد خواهد شد. این موضوع باعث افزایش کارایی و سطح دسترسی افراد به انرژی هم خواهد شد. عرضه انرژی در بازار سرمایه باعث کاهش رانت خواری می‌شود و بورس انرژی ما هم با همین مأموریت تجهیز شده است.

بورس انرژی

میرمعینی تاکید کرد: فروش انرژی با قیمت منصفانه و دسترسی آسان افراد به فضایی برای خرید انرژی از دیگر دستاورد‌های بورس انرژی است. شایان ذکر است که بورس انرژی ایران تاکنون بازده بسیار خوبی داشته؛ اما با توجه به ساختار اقتصادی کشور این بازار هنوز به مرحله کمال نرسیده است.

تبعات کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه

وی ادامه داد: اکنون فاصله معناداری تا شکوفایی بازار سرمایه در ایران داریم؛ اما این حقیقت که پیشرفت فوق العاده‌ای داشته ایم، غیر قابل انکار است. شایان ذکر است که با کاهش دخالت دولت در بازار سرمایه شاهد رونق بیشتر این بازار و تاثیر آن در جهش تولید خواهیم بود.

میرمعینی تصریح کرد: قیمت رقابتی باعث افرایش کیفیت خدمات و شکوفایی صنعت انرژی خواهد شد. به همین سبب عرضه انرژی‌های نوین و پاک در بازار انرژی باعث نفوذ بیشتر تکنولوژی به صنعت تولید انرژی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته