دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1403 - 15:20
فدراسیون فوتبال تکالیفش را انجام می‌دهد؛

تاج: لیگ ما پیر است و باید جوان شود/ انتخاب برترین‌ها با روش AFC و ورود VAR از طریق شرکت چینی

تاج: لیگ ما پیر است و باید جوان شود  انتخاب برترین‌ها با روش AFC و ورود VAR از طریق شرکت چینی
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما لیگ پیری داریم و می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم که لیگ جوان شود.
کد خبر : 906985

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج در نشست خبری در سازمان لیگ اظهار کرد: در مورد چند موضوع مهم است که حرف می زنیم. در مجموعه خود فدراسیون فوتبال و اهالی فوتبال و سازمان لیگ می خواهیم لیگ متحول شود در همه ابعاد. لیگ ما لیگ پیری است و باید جوانگرایی کرد. لیگ باید خروجی آن به تیم ملی برسد. البته تیم ملی هم جوان گرایی را شروع کرده و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: هیچ تیم ملی قوی نیست مگر اینکه لیگ پویا و قوی داشته باشد. ما در مورد اختتامیه لیگ صحبت کردیم. پروتکلی در حال نوشتن است تا آن اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: یک بحث در مورد برترین‌ها بود که بعد از کرونا تعطیل شده بود و مراسم برترین‌ها را برگزار نمی‌کردیم. در حالی که در همه جای دنیا وظیفه سازمان لیگ است تا مراسم بهترین‌ها و مرد سال فوتبال را در تمامی پست‌ها و موارد برگزار کند. از این فصل به صورت جدی سازمان لیگ این مراسم را برگزار می‌کند. قرار شده مدل AFC  برگزار شود و 30 تا 40 نفر انتخاب نشوند. AFC تعدادی را انتخاب می‌کند و به صورت مختصر و مفید مراسم برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اختتامیه جام حذفی باید حتما انجام شود. احتمالاً در تهران برگزار می‌شود. این جام به یاد سردار سلیمانی است و دیدار  فینال در یکی از شهرهای استان کرمان برگزار می‌شود. اطلاع‌رسانی آن از سوی سازمان لیگ خواهد بود.

وی در مورد جوانگرایی گفت: در لیگ برتر طبق آماری که دادند هزار و هشت نفر ثبت‌نام کردند. 548 بازیکن داخل زمین رفتند. نشان می‌دهد که یک جای کار اشکال دارد. 50 درصد بازیکنانی که در لیگ بودند پیارسال بازی کردند.  این را لیگ برتر پارسال حساسیت نشان داد. پارسال 624 نفر ثبت کردند و 484 نفر بازی کردند. یک مقدار وضع بهتر شد ولی مطلوب نیست. بحث‌ها متفاوتی شد که سهیل مهدی و فرشید طاهری نمایندگان سارمان لیگ داشتند.  مجید جلالی «تکنیکال دایرکتور» (مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال) بحث‌های زیادی دارد و قرار است در جلسات آینده دوستان شرکت کنند. باید بازیکنان نوجوان و جوان دیده شوند. سن لیگ بالاست و باید از بازیکنان جوان استفاده شود. برای تعدادی از بازیکنان نوجوان، جوان و امید جایی برای بازی نیست. اینها کلیات مربوط به لیگ بود.

تاج افزود: با وزیر ورزش جلساتی داشتیم. 16 تیم لیگ برتری هم حضور پیدا کردند. بحث‌هایی که می کنند در مجمع داشتیم و می‌رویم به سمتی که تا لیگ آینده شروع نشده «هول هولکی» نشود. آهسته آهسته برنامه‌ریزی مدونی بود که لیگ پویا و پر بازده و متفاوت نسبت به سال‌های قبل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که حق پخش تلویزیونی به کجا رسید گفت: حق پخش را مجلس در حال پیگیری است و یک مسیر درستی را در پیش گرفته است و در قانون برنامه هفتم آماده و ما هم آن را دنبال می کنیم. 

وی در خصوص ادعای بازیکنان باشگاه پرسپولیس در مورد دریافتی 40 درصدی و اخطاری که در مورد فیرپلی مالی به باشگاه‌ها داده می‌شود، عنوان کرد: باشگاه‌ها معترض شدند که چرا سقف می‌گذارید و بگذارید آزاد باشد. همان که سقف گذاشتیم برای باشگاه‌ها قابل پرداخت نیست. این نشان می‌دهد که حرکتی سازمان لیگ منطقی و حساب شده بوده است. متناسب با شرایط کشور ما انجام شده است. امیدواریم بقیه پرداخت کنند چون در بحث خصوصی‌سازی و مجوز حرفه‌ای هستیم. امیدواریم تکلیف استقلال و پرسپولیس سه شنبه یا چهارشنبه این هفته روشن شود و به دو مجموعه واگذار شوند. بقیه باشگاه‌ها هم باید بحث پرداختی به بازیکنان را رعایت کنند تا مانعی برای مجوز حرفه‌ای ایجاد نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بیانیه نویسی ها در لیگ عنوان کرد: اتفاقا در مورد این در جلسه حرف زدیم. یکسری موارد دیگر هم بود که هنوز خیلی پخته نیست. سازمان لیگ در مورد بیانیه نویسی ها دنبال این است که برخورد کند. برخی اطلاعات کافی ندارند و احساس می کنند برای درآمد فدراسیون است. فدراسیون درآمدش با این چیزها بسته نمی شودو ما عدد قابل ملاحظه ای هزینه دارد و اگر کسی تخلفی نکند و کسی پول ندهد به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اتفاقی نمی افتد. این پول ها تازه به سازمان لیگ می دهند و اصلا به فدراسیون نمی دهد. و سازمان لیگ هم این جریمه ها را خرج لیگ می کند.امیدوارم این تخلفات نباشد.

تاج در مورد VAR هم گفت: اتفاقا امروز نشستی در این باره با حضور فیروزی معاون وزیر و مسئول شرکت تجهیز جلسه ای داشتیم. همین قدر بدانید در کشور ما برای پرداخت وجه مثل موضوعی شبیه وار در ده جلسه شرکت کردم. تازه این بحث داخلی است که بدون ترک تشریفات از شرکت چینی وارد کنیم. تازه چین جوز کشورهایی است که فیفا تایید کرده. برخی از مجموعه ها با ما کار نمی کنند و بارها گفته ایم و برخی هم ما نمی توانیم از آنها خرید کنیم چون کشورهای متخاصم هستند. فدراسیون کار خودش را خوب انجام داده و توانسته 7 وار وارد شده و تا لیگ آینده هم آماده می شود. داوران هم  در حال اموزش هستند. اتفاقی نیفتد از ابتدای لیگ آینده پوشش داده می شود. مدرسان هم اینجا بودند، اتفاقات اخیر که رخ داد پروازها دچار اشکال شد. دو نفرشان هم اینجا بودند که سفارت‌شان گفته بود باید برگردید. با فیفا صحبت کردم و همان‌ها دوباره برمی گردند و آموزش را تا چهار روز آینده شروع می‌کنند.

وی در واکنش به اینکه تیغ سازمان لیگ و فدراسیون برنده نیست تا سرمربیان تیم‌ها در نشست خبری حضور پیدا کنند، گفت: این موضوع وظیفه سازمان لیگ است. فدراسیون فوتبال هیئت رئیسه دارد و اعضای آن که قوانین خاص خودش را دارد. یکی از بحث های جلسه امروز همین مسئله بود. برای فدراسیون جریمه و محروم کردن کاری نیست. جمیع شرایط در نظر گرفته می‌شود و نظر من این است باید با همه یکسان و جدی برخورد کرد. در دستورات سازمان لیگ قرار گرفته تا با جدیت دنبال شود و کمیته‌های انضباطی و اخلاق هم چنین دستوری را دارند.

تاج در خصوص نحوه تعیین قهرمان لیگ و حاشیه هایی که درست شد، گفت: در این باره آقای مهدی توضیح می دهد. 

ور در مورد جلسه اش با وزیر ورزش گفت: امروز جلسه ای در خصوص هیئت رئیسه جلسه ای داریم. فکر میکنم این نشست هفتم یا هشتم است که 4 تای آن در مورد مجوز حرفه ای بوده اما امروز با اعضای هیئت رئیسه می رویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی تصریح کرد:  امروز ترک تشریفاتش تصویب شد که البته شرکت تجهیز باید بیشتر در این باره حرف بزند. ان شالله یکی از شرکت های خوب کارش را دنبال می کند و به سرعت به سمت آن می رود که موانعش رفع شود. 36 ایراد سازمان لیگ ایراد به ورزشگاه آزادی گرفته اند که قرار شد حل شود. 

تاج در مورد مجوز حرفه ای گفت: پس فردا که واگذاری سرخابی ها انجام می شود و بعید است مشکل جدی ندارد، مگر اینکه مشکل به وجود آید.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حقوق کادرفنی گفت: حتما پول آنها پرداخت می شود. شما فقط یک فوتسال را حساب کنید که یک برزیل رفتند که بزرگترین ترونمنت دوستانه فوتسالی بود. روسیه هم رفتند و یک بار روس ها ایران آمدند. کویت و یک کشور دیگر هم رفتند. حساب کردیم همین فوتسال 26 میلیارد تومان هزینه اردویی داشته است. فدراسیون هزینه هایش سنگین است. تیم ملی اش 200 خورده  ای میلیارد هزینه داشته است اما ما تکالیف خود را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته